АЛАБАР ГРАДИ НАЈВИШУ КУЛУ И У БУДИМПЕШТИ?

budimpešta

Фото: Трг хероја /pixabay, charlemagne

Будимпешта би у будућности могла да добије нови небодер, јер бизнисмен из Дубаија већ преговара са владом о изградњи куле која би надвисила и недавно отворену Молову централу, пишу поједини мађарски медији.

Локација о којој се наводно преговара је у близини железничког чвора Ракошрендезо, преноси портал telex.hu.

Компанија Мухамеда Алабара, Емаар Пропертис, у Будимпешти не би градила торањ величине Бурџ Калифе, већ небодер од 220-240 метара у области Зугло. То је мало у поређењу са кулом Калифа, али много више од торња компаније Мол високог 143 метра, највише зграде у Будимпешти.

Кула која ће бити изграђена у области Ракошрендезо драстично би променила хоризонт мађарске престонице, пошто се та железничка станица налази иза Трга хероја, што значи да би се торањ од 200+ метара изграђен овде издизао изнад скулптура на тргу и зграда на Андраши булевару.

Градоначелник Будимпеште и опонент владајућег Фидеса бурно је реаговао на сазнања о пројекту.

,,Држим се за главу, Да ли су полудели?!“ – написао је Гергели Карачоњ на свом Фејсбуку.

Емар не само да би градио торањ, већ је, како наводи пословни билтен ВСквер, то био „мини-Дубаи“ на земљишту у тренутном власништву МНВ-а (Мађарске агенције за управљање националном имовином, односно мађарске државе), са пословним блоковима и луксузним становима.

Према том билтену, преговори између Алабара и владе о инвестицији су узнапредовали.

Пруга и простор око ње иза Трга хероја где би се градио ,,мини-Дубаи“. Фото: Гугл снимак

Наводи се да је инвестиција крајем октобра била тема на седници владе, а МНВ, у чијем је власништву парцела, разматра Емаарове планове.

Портал телекс наводи да је контактирао општинске власти на чијој територији се простире земљиште за градњу, као и градску власт, али су сви одговорили да нису упознати са планираном инвестицијом, нити је неко од општинских органа био у контакту са Алабаровом компанијом.

Одељење за медије градске управе је такође одговорило да руководство Будимпеште није упознато са пројектом, а иако би главни град био спреман да разговара о било каквом урбаном развоју са владом или инвеститорима, телекс пише да искуство показује да су пројекти овог обима под посебним инвестиционим статусом који заобилази локалну администрацију и политичаре.

„Железничка станица Ракошрендезо је развојна област у којој би се могла изградити модерна урбана четврт у складу са принципима компактног града. Пројекат урбаног развоја овог обима може се покренути само уз консензус који обухвата парламентарно одлучивање и локалне управе и након широких друштвених консултација“. одговорили су из главног града на новинарска питања.

ВСквер је послао и питања представницима владе и Емаара, али на ове упите није одговорено.

Подручје железничке станице Ракошрезендо иза Трга хероја је већ дуго у плановима за развој.

Реч је о великом простору, недалеко од центра града, а железничка пруга према тренутном концепту неоправдано заузима велику површину која би се могла искористити, пише telex.hu.

У питању је велика теретна станица, али њен саобраћај је од деведесетих значајно опао од када теретни возови са северне границе Мађарске долазе на железничку станицу Ференцварош.

За сада је једино извесно да су се током лета поједини инвеститори распитивали о потенцијалима локације за коју је неопходно огромно улагање, па се очекује да главну улогу овде одигра велики страни инвеститор.

А компанија Еммар пропертис то свакако јесте. Само у 2022. години, продала је некретнине у вредности од 9,5 милијарди долара и остварила профит од 1,9 милијарди долара, подсећа портал telex.hu.

Процењује се да је површина на којој би се градило скоро 70 хектара, а према плановима до којих су дошли новинари инвестиција ће износити око 5 милијарди евра.

telex.hu, hvg.hu

ЧИТАЈТЕ ЈОШ И:

НИЧЕ КУЛА ИЗ СРЕДИШТА ИСТОРИЈСКЕ ЗГРАДЕ У РОТЕРДАМУ

МАРЕРА ПРОПЕРТИС И РУСКА ФСК ГРУПА ЗАЈЕДНО

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

0 0 гласови
Гласање за чланке
Региструј се
Обавести о
guest

0 Коментари
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, испод текста можете да пошаљете коментар.x