ОВО ЈЕ ПЛАН САОБРАЋАЈА КАДА ЗАТВОРЕ МОСТ

ОВО ЈЕ ПЛАН САОБРАЋАЈА КАДА ЗАТВОРЕ МОСТ

План измене саобраћаја – Зелено-аутобуси, црвена-аутомобили и жута – тунелске цеви. Фото: Беоинфо

Град Београд почео са припремним радовима за пројекат „малог метроа”, који ће у потпуности изменити саобраћајну слику Београда.

Пројекат подразумева уклањање Старог савског моста, изградњу новог моста преко Саве на истом месту, као и изградњу тунела од Економског факултета до Улице деспота Стефана, подсетио Александар Шапић на конференцији за новинаре.

Градоначелник Београда је истакао да изградњу „малог метроа” Град ради у сарадњи са Републиком и кинеским партнером.

– Град ће већ од сутра предузети одређене радње како би се створили услови за почетак планираних радова који би, по информацијама које имамо, требало да почну 31. октобра или 1. новембра.

Истовремено би требало да почну и радови на уклањању Старог савског моста, што наравно подразумева затварање моста за саобраћај, док ће у Булевару деспота Стефана бити потребно неколико месеци за измештање одређене инфраструктуре, попут електричних и канализационих водова. На тај начин ће бити створени услови за „бушење” тунела.

КУДА ЋЕ ТРАМВАЈ

Садашња траса трамваја долази из Улице Милентија Поповића и прелази Стари савски мост, потом иде Немањином улицом. Нова траса ће мењати и премошћавати исти саобраћајни потез док мост буде у изградњи. То значи да ће нова траса такође кретати из Милентија Поповића, а потом улазити у Земунски пут и скретати пре Старог савског моста лево ка Бранковом мосту. Након тога следи прелазак Бранковог моста, а потом се искључује десно у Улицу Гаврила Принципа.

Успели смо да променимо пројекат, јер је требало по првобитним плановима за тунел да се „исече” Улица Гаврила Принципа, која би тако остала искључена из саобраћаја. Управо због тога је пројекат промењен па се „урања” под земљу уместо да се улази у брдо, све како би Улица Гаврила Принципа остала проходна и како би том улицом ишли аутобуси који ће мењати трамваје. Сви који возе аутомобиле приметили су још пре неколико месеци да смо Балканску улицу, на делу од Немањине до раскрснице са Гаврила Принципа и Адмирала Гепрата, учинили двосмерном да би могло да се стигне до Немањине улице у зони раскрснице са Сарајевском, односно на исто место где данас пролазе трамваји који „силазе” са Старог савског моста – рекао је Шапић.

ОВО ЈЕ ПЛАН САОБРАЋАЈА КАДА ЗАТВОРЕ МОСТ
ОВО ЈЕ ПЛАН САОБРАЋАЈА КАДА ЗАТВОРЕ МОСТ

КРУЖНИ ТОК ИСПРЕД БРАНКОВОГ МОСТА И ОБИЛАЗНИЦА КОД МУП-А У ДЕСПОТА СТЕФАНА



Припремни радови подразумевају изградњу и првог од три кружна тока.

Изградња првог кружног тока, у непосредној близини Бранковог моста, кренуће већ овог лета, а на крају пројекта имаћемо кружне токове код Ушћа, као и на скретању са Бранковог моста у Булевар Николе Тесле.

Возила ће из Булевара Михајла Пупина имати опцију скретања у Владимира Поповића, одакле се „прави круг” ка Бранковом мосту и одакле ће постојати опција за скретање лево и пут за Земун, што до сада није могло. Друге опције су смер ка Новом Београду, док ће скретање десно бити излазак на Бранков мост. Линије јавног превоза, које су до сада ишле од Општине Нови Београд Булеваром Михајла Пупина, кретаће се истом трасом, с разликом да ће до Бранковог моста стизати кроз нови кружни ток. Потрудићемо се да радови на изградњи кружног тока код Бранковог моста буду завршени пре почетка школске године, да би потом, када се 1. новембра затвори Стари савски мост, у року од највише 10 дана биле уклоњене инсталације за трамвајски саобраћај и на тај начин се оспособила траса за аутобуски саобраћај који мења трамваје. Када је друга страна у питању, односно Улица деспота Стефана, на месту где ће уследити озбиљнији радови на изградњи тунела обезбедићемо једну малу обилазницу у близини Цвијићеве и Поенкареове улице. Конкретни радови на изградњи тунела неће довести до затварања Булевара деспота Стефана, већ ће саобраћајница са две „спасти” на једну траку – додао је Шапић.



Он је нагласио да би требало, према информацијама којима Град тренутно располаже, да радови на изградњи моста и једне цеви тунела трају до три године.

– У читавој причи динамика неће зависити од Града Београда већ и од кинеског партнера и међудржавног споразума, али ми зато већ сада крећемо са свим припремним радовима и обезбедићемо све што је до нас да радови почну и заврше се на време – поручио је градоначелник Београда.

Беоинфо

ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: СПРЕМА СЕ ДОКУМЕНТАЦИЈА ЗА ОБНОВУ ПИЈАЦЕ СКАДАРЛИЈА

АРХИТЕКТЕ ПРОТИВ РУШЕЊА САЈМА И ГЕНЕРАЛШТАБА

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

0 0 гласови
Гласање за чланке
Региструј се
Обавести о
guest

1 Коментар
Највише гласова
Најновије Најстарије
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
Драгољуб
Драгољуб
11 дани пре

Само за дођоше! Бакланска и улица Немањина… Читај даље »

1
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, испод текста можете да пошаљете коментар.x