КОПАЊЕ МЕТРОА ЗА ДВЕ ГОДИНЕ, НАСИПАЊЕ ТЕРЕНА КРАЈЕМ МЕСЕЦА

ТЕНДЕР ЗА ФАБРИКУ ОТПАДНИХ ВОДА

План генералне регулације шинских система са елементима детаљне разраде за прву фазу прве линије метро система најважнији је документ по значају за даљи развој Београда, рекао је на данашњој седници Скупштине града главни урбаниста Марко Стојчић.

Он је оценио да је ово јединствена прилика за одборнике градске скупштине и појаснио да је Урбанистички завод израдио план, на чему им је честитао, као и свим осталим институцијама које су дале податке или учествовале у изради. 

– Ово је савршен план, без иједне техничке мане. Има за циљ да разреши саобраћајне проблеме у Београду и понуди грађанима висококапацитетни јавни превоз.  Метро систем је један од подсистема, а план садржи и развој БГ воза и трамвајског подсистема, тако да је први пут обједињен читав шински систем у главном граду – истакао је Стојчић. 

Горан Весић, заменик градоначелника је прецизирао да прво почиње насипање Макишког поља, где ће бити насуто 1,4 милиона кубика песка на парцели од око 82 хектара. 

– Након насипања почињемо да градимо конструкцију за пругу, основу депоа, аутобуски терминус, паркинг за кориснике, прву станицу, канализацију, два колектора и друго. У фебруару 2022. потписујемо уговор за изградњу депоа, а месец дана после тога уговор за изградњу саобраћајница булеварског типа које ће опслуживати читав тај метро систем, дугих око седам километара, са комплетном инфраструктуром.

У јулу следеће године потписујемо уговор за изградњу прве линије београдског метроа, „кртица” ће се правити годину дана у Кини, а у мају 2023. почињемо да градимо саобраћајнице, док ће у новембру 2023. почети бушење тунела „кртицом”. Прва линија ће имати око 21,3 километра, од чега ће само 2,3 километра бити изнад земље и то око Макиша – прецизирао је Весић. 

На првој линији метроа биће 22 метро станице и почеће да се раде од септембра 2023. године. Том динамиком, навео је Весић, прва линија метроа биће у функцији почетком 2028. године.     

– Пројектовање за другу линију већ смо почели. Депо ће бити мањи и то на Бежанијској коси. Дакле, радови на другој линији почињу 2023. и завршиће се 2030. године. Ово је историјска ствар – казао је Весић. 

Он је подсетио да ће се на данашњој седници Скупштине града наћи План генералне регулације шинских система, који подразумева све три линије метроа, али и ширење линија БГ воза и трамвајских линија. БГ воз ће имати трасе од укупно 223 километра, са 76 станица и петсто полазака. Предвиђено је и да се трамвајске трасе прошире за 42,6 километара.  

Беоинфо

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.

Подели и буди у току са објавама