БЛИЖИ СЕ ДЕМОНТАЖА СТАРОГ САВСКОГ МОСТА

БЛИЖИ-СЕ-ДЕМОНТАЖА-СТАРОГ-САВСКОГ-МОСТА-scaled.jpg

Фото: Београдске.рс

На телефонској седници Привременог органа Београда, усвојен закључак којим град Београд даје овлашћење Републици Србији (Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре) да у име града, као инвеститора, поднесе захтев и врши све радње у поступку прибављања дозволе о уклањању Старог савског моста и давању сагласности за уклањање инсталација на овом мосту, преносе поједини медији своја сазнања.

Како се може видети у закључку, посао уклањања подразумева скидање друмске саобраћајнице, трамвајских шина, оптичке везе система за надзор саобраћаја, јавног осветљења и трамвајске контактне мреже на овом мосту, пише Екапија

У захтеву за издавање сагласности за уклањање постојећих инсталација на овом мосту, који је почетком овог месеца поднела Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда, истиче се да је реализација пројекта у завршној фази израде техничке документације за издавање одобрења надлежног органа за извођење радова на уклањању моста.

БЛИЖИ СЕ РУШЕЊЕ СТАРОГ И ИЗГРАДЊА НОВОГ САВСКОГ МОСТА
БЛИЖИ СЕ РУШЕЊЕ СТАРОГ И ИЗГРАДЊА НОВОГ САВСКОГ МОСТА

Како се додаје, у току је и израда техничке документације за прибављање грађевинске дозволе за изградњу новог моста и приступних саобраћајница на обе обале Саве.

НОВИ МОСТ ДУПЛО ШИРИ ОД ПОСТОЈЕЋЕГ

Према пројекту нови мост ће имати двоструки челични лук, а челична конструкција ће се ослањати на шест армирано-бетонских стубова, од тога два у реци. Предвиђена висина речних стубова је 23 м и 15 м, док ће висина лука досезати 44 м.

Саобраћајни профил на мосту предвиђа две коловозне траке од 6,5 м, трамвајски коридор у средини, ширине 8 м и тротоаре са обе стране од 3,3 м, који укључују и бициклистичке стазе.

Како је још зимус наведено на сајту „Србија2027“ изградња моста треба да буде готова у току 2027, али питање је колико је овај рок реалан, ако се зна да је градња последњих београдских мостова трајала између три и четири године.

Када је реч о финансирању уклањања постојећег и изградњи новог моста, подсетимо, у јесен 2022. Скупштина Србије усвојила је предлог закона о потврђивању уговора о кредиту од 79,9 милиона евра. Уговор о зајму осигураном код China Export & Credit Insurance Corporation влада је потписала са групацијом БНП Парибас.

Као укупна вредност посла пројектовање и изградње, како је тада истакнуто, утврђено је 94 милиона евра, а то је износ који ће бити плаћен извођачу радова кинеској компанији Пауер Чајна. Из кредита се, како је предвиђено и тада обзнањено, финансира максимално 85% од укупне вредности посла.

ГРАЂЕВИНСКИ ФАКУЛТЕТ КОНТРОЛИСАО ДОКУМЕНТАЦИЈУ

У јуну прошле године Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда расписала је тендер за “техничку контролу техничке документације” на локацији Старпг савског моста, а посао вредан 14,4 милиона динара је добио Грађевински факултет.

Такође, окончан је још један тендер, расписан у августу 2023, а односи се на “ФИДИК инжењера и надзор над извођењем радова”, а вредност уговора износи 171,1 милион динара са ПДВ или око 1,5 милиона евра, подсетила је НОВА.РС

Екапија, Нова.рс

ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: МАРИНА ДОРЋОЛ ЈОШ ЈЕДАН КОРАК БЛИЖЕ ИЗГРАДЊИ

НА АУТОКОМАНДИ ЋЕ БИТИ СТАНИЦА ,,ЈУГ“

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

0 0 гласови
Гласање за чланке
Региструј се
Обавести о
guest

0 Коментари
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, испод текста можете да пошаљете коментар.x