БЕОГРАД НА ВОДИ ОТПЛАЋУЈЕ ДУГ КРОЗ ГРАДЊУ ИНФРАСТРУКТУРЕ

БЕОГРАД НА ВОДИ ОТПЛАЋУЈЕ ДУГ КРОЗ КОМПЕНЗАЦИЈУ СА ГРАДОМ

Предузеће „Београд на води” главном граду Србије отплаћује дуг изградњом јавне инфраструктуре, изјавио је заменик градоначелника Београда Горан Весић.

Он је додао да је тренутно дуг нешто већи, јер није до краја завршен и предат Савски трг.

Весић је након седнице Скупштине града Београда, а одговарајући на питање новинара какав је статус предузећа „Београд на води” и да ли дугује Београду, посебно узимајући у обзир да су на јавном надметању купили нови плац, појаснио да су то два одвојена процеса, односно да је на јавно надметање могао да се јави било који инвеститор и да та парцела нема везе са пројектом „Београд на води”.

„Суштински, има везе са њиховим пословањем у Србији, јер то значи да су задовољни и желе да шире своје пословање у нашој земљи, али та парцела није обухваћена пословним планом Београда на води”, додао је Весић.

Појашњава да се са „Београдом на води” ради на основу посебног закона и Плана посебне намене, а с обзиром да је то пројекат који је проглашен пројектом од значаја за Србију.

БЕОГРАД НА ВОДИ ОТПЛАЋУЈЕ ДУГ КРОЗ КОМПЕНЗАЦИЈУ СА ГРАДОМ

Што се тиче дуга, Београд на води Граду плаћа дуг кроз изградњу јавне инфраструктуре, што значи да јавна инфраструктура која се гради у оквиру тог пројекта прелази у власништво града, а што су тргови, паркови, улице, обала, школе, вртићи, позоришта, појашњава Весић и додаје да се на тај начин и по ценама града исплаћује њихово дуговање за градско грађевинско земљиште.

  • „У овом тренутку тај дуг јесте већи, јер није предат Савски трг који Београд на води ради. Како се који објекат јавне намене преда, тако се тај дуг одузима и на крају ћемо доћи до нуле. Све што они раде биће објекти јавне инфраструктуре које би иначе град градио и плаћао из свог буџета”, навео је заменик градоначелника.

Додао је да то није случај само са Београдом на води, већ да то може да добије сваки инвеститор.

„То значи да шта год да градите имате право да у вредности 60 одсто дуговања урадите јавну инфраструктуру”, казао је Весић.

Додао је да ће дуг Београда на води бити знатно мањи када се заврше Савски трг, неке улице, кад се прошире и уреде обале.

„Те паре нису побегле из Београда, Београд на води ће урадити јавне објекте – вртиће, школу, позориште. Тај дуг је сада мало већи јер ти велики пројекти нису предати”, поновио је.

УСКОРО ЗАВРШЕТАК САВСКОГ ТРГА

На питање када ће Савски трг бити завршен, Весић каже да се тренутно раде шине како би се повезала Савска улица са Немањином, након чега остаје да се уради једна коловозна трака, с обзиром да је једна већ урађена, а што ће означити и крај изградње Савског трга.

Подсетио је да је на том простору направљена нова канализациона црпна станица, да је недавно завршено њено тестирање, а да је стара искључена и срушена.

„Веома брзо ће кренути трамвајски саобраћај, а кад се поставе шине остаје да се уради још једна коловозна трака и тог часа ће Савски трг бити завршен”, казао је Весић, преноси Танјуг.

У СРБИЈИ 140.000 СТАМБЕНИХ КРЕДИТА

Политика

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.