ТУНЕЛ САВСКА-ДУНАВСКА ПАДИНА ПРЕД ОДБОРНИЦИМА. ЕВО КАКО ЋЕ ИЗГЛЕДАТИ

Тунел Савска – Дунавска падина имаће две тунелске цеви дужине од око два километра. Портали у Улици Гаврила Принципа, у зони Економског факултета и Булевару деспота Стефана у зони Полицијске управе

Тунел Савска – Дунавска падина. Улазни портал. Фото: Беоланд

План детаљне регулације тунела од Савске до Дунавске падине који би требало да буде усвојен  на седници Скупштине града биће основ за изградњу овог инфраструктурног пројекта чије би спровођење могло да почне крајем следеће године, најављује Марко Стојчић, градски урбаниста.

Вредност тунелске везе испод Теразијског гребена је између 90 и 100 милиона евра и још није познато, додаје Стојчић, да ли ће град или република финансирати овај капитални објекат који је планиран још пре шест деценија, али никада није изведен.

Али са подизањем „Београд на води” са 18.000 становника урбанисти су активирали стару идеју да би повезали Нови Београд и стари део града и смањили саобраћајне гужве.

Тунел Савска – Дунавска падина. Излазни портал у Булевару деспота Стефана. Фото: Беоланд

 

Користи од тунела, према анализи Саобраћајног факултета:

  • Саобраћај у централном градском језгру бити растерећен за 14 процената
  • Просечна брзина путовања повећана за 10 одсто
  • Укупно време путовања смањено за 10 процената
  • Емисија угљен-моноксида у центру града биће мања за девет одсто.

 

Планским решењем предвиђене су две тунелске цеви дужине од око два километра са порталима у Улици Гаврила Принципа, у зони Економског факултета и Булевару деспота Стефана у правцу Панчевачког моста, у зони Полицијске управе за град Београд. Око овог улазног портала планирају се по две саобраћајне траке које заобилазе портал са обе стране. Највећа дубина тунела биће испод Теразија – око 38 метара. Тунел, који је овако осмислио „Ces cowi”, имаће и два евакуациона излаза за возила. Укупна ширина попречног профила у једној тунелској цеви биће 9,56 метара са саобраћајним тракама широким по 3,5 метара и пешачким тракама од 0,93 метра.

Тунел Савска – Дунавска падина. Приказ са новим мостом на Сави. Фото: Политика

Пре две године процена је била да ће на улазима и излазима тунела морати да се поруши 21 објекат укупне површине од 4.671 квадратног метра. Тада је указано да је услов за његову градњу и да се прошире Цвијићева и Дунавска улица да би се унапредила саобраћајна мрежа у тој зони.

Прочитајте још: ШТА (НИ)СУ УРАДИЛИ? ДВАДЕСЕТ ОБЕЋАЊА ВЛАСТИ У 2016.

– Посебан проблем у грађевинско-технолошком смислу јесте изградња заштитног појаса изнад улазног портала у Улици Гаврила Принципа, који се протеже до Улице краљице Наталије и Теразијске терасе. У зони улазног портала у Улици Гаврила Принципа биће порушено осам-девет објеката укупне површине око 2.800 квадратних метара, а геомеханичка анализа показала је да објекти изнад тунела неће бити угрожени. У Булевару деспота Стефана ниједан објекат није виђен за рушење – тврди Стојчић

На путу до камена темељца има још посла, а процене говоре да ће градња, када почне, трајати 30 месеци.

Извор: Политика

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

0 0 гласови
Гласање за чланке
Региструј се
Обавести о
guest

0 Коментари
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, испод текста можете да пошаљете коментар.x