ПЛОЧА НА ПРОКОПУ ГОТОВА ЗА ДВЕ НЕДЕЉЕ

ПОБУНА ИЗНАД ПРОКОПА

Плоча на Прокопу, односно станици Београд-центар улази у завршну фазу.

Део који се дограђује налази се изнад будућег првог и другог станичног колосека, а надземна конструкција изнад њих требало би да буде готова до краја прве декаде августа.

Доградња недостајућег дела надземне плоче на Прокопу, чија је градња почела у мају прошле године, ушла је у завршну фазу.

Како су саопштили из „Инфраструктуре железнице Србије” окончано је 80 одсто посла.

ВИДЕО: КАКО ИЗГЛЕДА ПЛОЧА НА ПРОКОПУ

За радове на њој вредне око 1,257 милијарди динара задужене су компаније „Eлита коп”, „Кото” и „KЛМ инжењеринг ТМ”.

Како су у пролеће прошле године на почетку радова саопштили из „Инфраструктуре”, доградња плоче требало би да буде завршена у првој декади августа чиме би коначно требало да буде стављена тачка на тему изградње плоче.

Завршетак недостајућег дела надземне конструкције предуслов је и за коначни почетак изградње централне станичне зграде на железничкој станици „Београд центар”, као и паркинга и других садржаја на Прокопу.

Тај посао, како је још пре неколико месеци најављено, требало би да почне у трећем кварталу 2021, односно врло брзо, и за њега ће бити задужена компанија „Рејлвеј сити Белгрејд”, партнер државе у изградњи станичне зграде и других садржаја на плочи Прокопа.

ПРОКОП

Ово је предлог решења за нову станичну зграду и комерцијалне објекте око ње. Фото: Београдске

Према уговору са државом, Република Србија улаже земљиште и омогућује градњу на плочи, а партнер улаже средства и гради станичну зграду и комерцијалне садржаје, с тим што је услов да се прво гради станично здање.

Како су још пре неколико месеци за Политику навели у „Рејлвеј ситију”, пројекат градње на плочи подељен је по фазама, а прва би према плановима требало да буде завршена до краја наредне године, а да онда цео пројекат буде окончан до краја 2024.

То значи да би станична зграда, коју Прокоп чека деценијама и без које он није потпуно функционалан, коначно требало да прими прве путнике крајем 2022, а да се до 2024. граде комерцијални објекти и вишеетажна гаража.

За организације које се баве транспарентношћу и поштовањем законитости, партнерство државе и „Рејлвеј ситија” је спорно, као и за грађане који живе у овом делу града.

Житељи око Прокопа негодују јер постоји могућност да партнер државе у овом послу зида и стамбене квадрате на падини уз станицу.

ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: СПОРТСКИ КОМПЛЕКС НА БЕЖАНИЈСКОЈ КОСИ ОД СКОРО 100.000 М2

Посебна прича су и остали садржаји на новој главној железничкој станици, која ту улогу има од јула 2018. На Прокопу тренутно недостају и приступне везе из правца нишког ауто-пута и први и други колосек.

Како су почетком 2021. саопштили из кабинета министра финансија Синише Малог, приступне везе недовршеној централној престоничкој железничкој станици сврстане су међу капиталне државне пројекте.

Када је реч о уређењу првог и другог колосека, како су истакли у „Инфраструктури”, ово предузеће ће започети њихово сређивање када буду окончани радови управо на надземној плочи. Сваки колосек биће дуг око пола километра.

Политика, Инфратструктура железнице Србије, Београдске

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

0 0 гласови
Гласање за чланке
Региструј се
Обавести о
guest

0 Коментари
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, испод текста можете да пошаљете коментар.x