ПЛОЧА НА ПРОКОПУ ГОТОВА ЗА ДВЕ НЕДЕЉЕ

ПЛОЧА НА ПРОКОПУ

Плоча на Прокопу, односно станици Београд-центар улази у завршну фазу.

Део који се дограђује налази се изнад будућег првог и другог станичног колосека, а надземна конструкција изнад њих требало би да буде готова до краја прве декаде августа.

Доградња недостајућег дела надземне плоче на Прокопу, чија је градња почела у мају прошле године, ушла је у завршну фазу.

Како су саопштили из „Инфраструктуре железнице Србије” окончано је 80 одсто посла.

ВИДЕО: КАКО ИЗГЛЕДА ПЛОЧА НА ПРОКОПУ

За радове на њој вредне око 1,257 милијарди динара задужене су компаније „Eлита коп”, „Кото” и „KЛМ инжењеринг ТМ”.

Како су у пролеће прошле године на почетку радова саопштили из „Инфраструктуре”, доградња плоче требало би да буде завршена у првој декади августа чиме би коначно требало да буде стављена тачка на тему изградње плоче.

Завршетак недостајућег дела надземне конструкције предуслов је и за коначни почетак изградње централне станичне зграде на железничкој станици „Београд центар”, као и паркинга и других садржаја на Прокопу.

Тај посао, како је још пре неколико месеци најављено, требало би да почне у трећем кварталу 2021, односно врло брзо, и за њега ће бити задужена компанија „Рејлвеј сити Белгрејд”, партнер државе у изградњи станичне зграде и других садржаја на плочи Прокопа.

ПРОКОП

Ово је предлог решења за нову станичну зграду и комерцијалне објекте око ње. Фото: Београдске

Према уговору са државом, Република Србија улаже земљиште и омогућује градњу на плочи, а партнер улаже средства и гради станичну зграду и комерцијалне садржаје, с тим што је услов да се прво гради станично здање.

Како су још пре неколико месеци за Политику навели у „Рејлвеј ситију”, пројекат градње на плочи подељен је по фазама, а прва би према плановима требало да буде завршена до краја наредне године, а да онда цео пројекат буде окончан до краја 2024.

То значи да би станична зграда, коју Прокоп чека деценијама и без које он није потпуно функционалан, коначно требало да прими прве путнике крајем 2022, а да се до 2024. граде комерцијални објекти и вишеетажна гаража.

За организације које се баве транспарентношћу и поштовањем законитости, партнерство државе и „Рејлвеј ситија” је спорно, као и за грађане који живе у овом делу града.

Житељи око Прокопа негодују јер постоји могућност да партнер државе у овом послу зида и стамбене квадрате на падини уз станицу.

ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: СПОРТСКИ КОМПЛЕКС НА БЕЖАНИЈСКОЈ КОСИ ОД СКОРО 100.000 М2

Посебна прича су и остали садржаји на новој главној железничкој станици, која ту улогу има од јула 2018. На Прокопу тренутно недостају и приступне везе из правца нишког ауто-пута и први и други колосек.

Како су почетком 2021. саопштили из кабинета министра финансија Синише Малог, приступне везе недовршеној централној престоничкој железничкој станици сврстане су међу капиталне државне пројекте.

Када је реч о уређењу првог и другог колосека, како су истакли у „Инфраструктури”, ово предузеће ће започети њихово сређивање када буду окончани радови управо на надземној плочи. Сваки колосек биће дуг око пола километра.

Политика, Инфратструктура железнице Србије, Београдске

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар