МОГУЋЕ РУШЕЊЕ САЈМА ЗБОГ ШИРЕЊА ГРАДА?

МОГУЋЕ РУШЕЊЕ САЈМА

У интервјуу за лист Експрес Горан Весић открио до сада јавности непознате идеје о ширењу града према Сајму.

Преносимо најважније делове интервјуа.

О МЕТРОУ

Београд почиње да гради метро у новембру и то ће бити потпуно други град јер ће и јавни превоз бити потпуно другачији. Прва линија метроа ће бити готова 2028. године, друга 2030. године, тако да ћемо до 2030, односно у наредних девет година, имати две линије метроа, изјавио је заменик градоначелника Горан Весић у интрервјуу за лист ЕКСПРЕС. 

–А осим две линије метроа имаћемо укупно четири нове линије БГ воза, четири градске, три приградске, значи нових укупно 222 километара БГ воза са 76 километара и 500 полазака дневно.

А што се метроа тиче, метро ће имати – прва линија 21 километар, 21 станицу, а друга линија 19,2 километара, такође 21 станицу.

Укупно ћемо имати негде око 40 километара метроа, са 42 станице. И укупно ћемо имати 223 километра градске железнице са 76 станица и 500 полазака дневно. То ће бити потпуно други град и наш јавни превоз ће бити потпуно другачији.

Ако томе додате да ћемо до тада проширити трамвајске мреже за скоро 42,6 километара, продужити трамвај од Пожешке према Цераку, продужити од Јурија Гагарина на Бежанију и Ледине, пустити од Богословије према Ади Хуји на леву обалу Дунава, то значи да ће основни подсистем јавног превоза 2030. године у Београду бити шински подсистем. А шински подсистем је независан, еколошки прихватљив и не зависи од гужве – рекао је Весић.

 Он је истакао да је тренутно заступљен аутобуски систем те да ту имамо проблеме јер  аутобуски систем не може да замени шински јер нема ту капацитивност. 

–Аутобуски подсистем ће бити помоћни подсистем, 2030. Године ћемо имати укупно 500 аутобуса, неће требати више, а ти аутобуси који треба да стигну ће бити на природни гас, ми ћемо имати комплетан еколошки превоз у граду. Ниједно возило на дизел, и то ће значити да је тај превоз апсолутно тачан, већег капацитета и сигуран – рекао је Весић.

О НОВИМ МОСТОВИМА

Он се осврнуо и на изградњу нових мостова у Београду и додао да први мост који је у плану да се гради нови Савски мост. 

–Уместо садашњег моста који је имао само две траке добићемо мост који ће имати четири траке саобраћајне, коловозне, и добићемо мост који ће имати независне две траке за трамвај и пешачку и бициклистичку стазу. То је први мост који се гради.

Други мост за који смо завршили комплетну документацију јесте мост на Ади Хуји. То је мост испод Панчевачког моста, и он је на унутрашњем магистралном прстену који радимо, баш на унутрашњој обилазници. То је мост који би требало да потпуно растерети Панчевачки мост.

Трећи мост који се гради и који се сада веæ уговора то је мост код Винче. То је спољна обилазница око Београда. Мислим да ће се наредних месеци већ потписати уговор, то се ради са Кинезима. Тај мост је друмско-железнички. Самим тим он ће бити мост који ће бити ауто-пут. Јер ћемо на тај начин буквално повезати Панчево са ауто-путем и Београд ће коначно добити праву обилазницу. Градиће се један мост за  БГ воз, а радиће се на Сави, а један ће се радити и горе на Сави за Обреновац, пошто БГ воз треба да иде за Обреновац.

Поред тога, много наде улажемо када је саобраћај у питању у два тунела. Један тунел је код Економског факултета, то је најважнији тунел и то се зове градски тунел. Тај тунел који ће почети са новог савског моста имаће три траке и то право ће улазити у тај тунел и тај тунел ће излазити у Булевару деспота Стефана скоро код Панчевачког моста – објаснио је Весић.

Он је додао да би градски тунел треба да смањи саобраћај за око 12 посто у центру града, а загађење за више од 10 посто.

–У свету када са неким саобраћајним решењем дођете до један посто побољшања то се сматра бомбастично. А ово ће битно растеретити град и ко иде даље према Панчеву више неће морати да улази у центар града. Други тунел који се планира који сада решавамо то је Топчидерски, када уопште наилазите на ону другу страну на Топчидерском брду ће бити мост и он је требало да излази некада код Партизановог стадиона, али неће излазити код Партизановог стадиона, да не би тиме загушио додатно Ауто-команду, него ће пролазити испод Ауто-команде и излазиће, правиће се петља, буквално код ауто-пута. И моћи ћете са Савског моста испод Топчидера да изађете право на ауто-пут и да идете право доле према Смедеревској Паланци – рекао је Весић.

БЕОГРАД 2030.

Весић је нагласио да ће реализација ових пројеката бити до 2030. године. 

–Сви ти мостови морају бити завршени до тада. Онда 2030. године имате БГ воз, градску железницу, две линије метроа, имаћемо нове мостове, нове тунеле и град ће бити потпуно другачији.“

Говорећи и о томе шта може да буде нека нова тачка развоја, он је додао да су неке од нових лева обала Саве, Макишко поље, као и Ада Хуја.

–„Београд на води” је свакако најнападанији пројекат који је донео велику корист Београду, потпуно променио изглед Београда. Нас је „Београд на води” вратио на инвестициону дестинацију у свет – рекао је Весић.

Он је истакао да стан на Београду на води као инвестициона некретнина доноси  доста већи принос него да новац стоји у банци, него да ради неки други посао који због светске кризе није сигуран како ће се развијати. 

–Што се нас тиче, ми смо у Београду изашли на просечну плату од 700 евра. Али то ће расти и ми очекујемо да ће у догледном периоду просечна зарада у Београду бити на нивоу од 900 евра – навео је заменик градоначелника.

Он је истакао да ће се град вероватно ширити у правцу Сајма те да је време да се Сајам полако склања одатле, изузев Хале 1 која је под заштитом и која мора да остане ту.

–Сајму јесте место на периферији града, јер када је ту грађен Сајам ту је била периферија града.

Већ сваки сајам сада прави велику гужву.

Друго, то је Блок 18, то је прекопута „Београда на води”.

Трећи, то је онај трећи део са леве обале Дунава, од Пупиновог моста па до Панчевачког моста. Затим имате Макишко поље које ће с обзиром на метро станицу постати занимљиво за инвестирање и то су правци у којима ће се град развијати. Ако за две године дођемо у Београду на 900 евра, шта се ту мења у смислу миграције становништва ка Београду – казао је Весић.

Весић је истакао да председник Вучић веома паметно спроводи политику регионалног развоја градећи путеве, те да се с обзиром на то може очекивати да задржимо људе у местима у којима живе.

Цео интервју је пренео Беоинфо

ЗЕМУНСКИ КЕЈ ДО ПУПИНОВОГ МОСТА – РАСПИСАН КОНКУРС

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.