ДЕПО ДЕФИНИТИВНО СТАМБЕНО-ПОСЛОВНИ КОМЛЕКС, ОДЛУЧИО ГРАД

DEPO

Депо на месту некадашњих трамвајских штала, у Булевару краља Александра ускоро ће постати градилиште.

Иако је реч о законом заштићеној целини, Градски завод за заштиту споменика дао је дозволу уз услов да се сачува спомен-плоча која је постављена 1967. године поводом обележавања 70 година од изградње Трамвајских штала. Завод је затражио и да се постојеће трамвајске шине уклопе у нови екстеријер дворишта као обавезни елемент, у циљу очувања сећања на првобитну функцију овог простора.

Занимљиво је што се у депоу Градског саобраћајног предузећа налазио ТЦ “Депо” који је изгорео у пожару 2014. године, а ни после пет година није утврђено ко је одговоран за пожар. Иначе, “Депо” је био у склопу ЈКП “Градске пијаце” а закупци су након пожара са ове локације премештени у монтажно-демонтажну халу на пијаци Ђерам. Простор је продат на јавној лицитацији 2017. године.

БОНУС ВИДЕО – НАЈВЕЋА ГРАДИЛИШТА НА БУЛЕВАРУ

 

 

Након овог пожара, којем је претходио још један, Завод за заштиту споменика подржао је идеју да се на овом простору направи Музеј за уметничке и занатске атељее, међутим од тога се одустало.

Према одлуци Скупштине града која је одржана у понедељак, на овој веома атрактивној локацији, зидаће се станови и локали на плацу површине 1,2 хектара у блоку оивиченом Булеваром и улицама Средачка, Нишка и Синђелићева. План детаљне регулације чију израду је наручила фирма “БКА дивелопмент” која је пре две година купила “Депо” за 4,15 милиона евра, урадио је Секретаријат за урбанизам.

Фирма “БКА дивелопмент” уз Булевар краља Александра моћи ће да зида зграде максималне висине 32 метра, односно објекте од осам спратова и поткровљем, док ће на две етаже бити локали и други комерцијални садржаји. У Нишкој је дозвољена градња четвороспратних објеката, а тој улици следи проширење са девет на десет метара. Површина будућег комплекса предвиђена је на око 14.000 квадратних метара.

– Изградња овог стамбено пословног простора један је од важнијих планова за развој економије града – истакао је Марко Стојчић, главни градски урбаниста. – Свакако је и један од показатља да се добро улаже и да добро радимо свој посао.

Одлучено је и да се током радова постојећи “посебно значајни објекти” морају сачувати уз примену неопходних конзерваторских раова. Уколико се приликом извођења земљаних радова наиђе на археолошке остатке, обавеза инвеститора је да одмах прекине радове и о свему обавести Завод.

 

ЧУВАР ТРАДИЦИЈЕ

 

ТРАМВАЈСКИ депо у Булевару, Београђани су дуго звали Трамвајска штала. Ту се налазио први комплекс за смештај трамвајских кола и њихово одржавање. Изградњом комплекса омогућено је и да 14. октобра 1892. године буде пуштена у рад прва трамвајска линија од Калемегдана до Славије, која је саобраћала на коњску вучу. Градско саобраћајно предузеће простор депоа сматрало је својеврсним музејом чије постојање сведочи о традицији јавног превоза у Београду.

Новости

Читајте још: ТЕРМОЕЛЕКТРАНА НА ДОРЋОЛУ ДА БУДЕ НОВИ МУЗЕЈ НИКОЛЕ ТЕСЛЕ

Скорашњи чланци

Напишите коментар