ПАРИСКА И ТАДЕУША КОШЋУШКА ПЕШАЦИМА

Председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић најавио је ширење пешачке зоне према Београдској тврђави. ПАРИСКА И ТАДЕУША КОШЋУШКА ПЕШАЦИМА

Фото: Рендер приказује како је Град планирао ово решење 2012. године

Председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић најавио је ширење пешачке зоне према Београдској тврђави.

Тако је поново постала актуелна идеја последњи пут разматрана 2012. године, уз разлику да се тада пешачка зона планирала изнад тунела на траси Париске улице. У оквиру трга би се налазила и каскадна фонтана.

Улаз у тунел у зони Грачаничке улице према идеји из 2012. Фото: Град Београд/Грађевинарство.рс

У оквиру нове идеје о пешачкој зони између тврђаве и центра града саобраћај ће се највероватније преусмерити по доњем ободу тврђаве, пошто је Шапић гостујући у „Београдској хроници” најавио ширење улице на по две траке.

Он није желео да износи више детаља, рекавши да је у току израда идејног решења.

– Тај део планирамо да затворимо, као и да Париску потпуно вежемо са Улицом Тадеуша Кошћушка и да то буде један велики трг, пешачка зона.

Доњи део до Узун Миркове ће функционисати нормално као и део код Амбасаде Француске, већ постоји могућност за трамваје, такође постоји и обилазница око Калемегдана коју бисмо додатно проширили на по две траке у сваком правцу. Тиме бисмо направили оно о чему се у Београду деценијама говори, пешачку зону од Ушћа и Калемегдана до Теразијске чесме, са додатним уређењем Кнез Михаилове улице – рекао је Шапић, указавши на то да се за сада чека идејно решење трга, након чега би се прeшло на његово пројектовање.

Да подсетимо, 2012. године се на потезу од Грачаничке до Споменика Риги од Фере планирао тунел дужине 200 метара над којим се изградио плато са фонтаном и тако пешачки повезао центар града са Калемегданом и приобаљем.

Тадашњи градски архитекта Дејан Васовић је изјавио да је идеја је да се направи тунел кроз који би пролазили аутомобили, док би трамваји остали на површини, а друга могућност је била да се да и аутомобилски и трамвајски саобраћај спусте у тунел.

Ширење пешачке зоне се разматрало и планирало деценијама, а последњих неколико година план је реализован у више улица, попут Обилићевог и Топлочиног венца, Маршала Бирјузова, Сремској и другим.

Беоинфо, Грађевинарство.рс

ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: ПЛАТО ИСПРЕД ЦРКВЕ СВЕТОГ МАРКА ПЕШАЧКА ЗОНА

СКОРО 500 ПАРКИНГ МЕСТА ИСПОД ЛИНИЈСКОГ ПАРКА

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.