Фото: Моста на Ади као један од београдских симбола, Београдске.рс
Ове јесени у ребалансу градског буџета медијски незапажено је прошла ставка намењена капиталном издатку за 2024 годину.
Сума од 24.000.000 динара предвиђена је за, како се наводи – Мост преко Аде, односно, постављање врха на пилону постојећег моста.
У питању је посао који је покушан пре више од деценије. Подухват није успео због ветра у рано јутро 5 . маја 2012.
– Ветар је дувао брзином од око 9 километара на сат, што је спречавало безбедан прихват завршног елемента од стране људи који су се наазили унутар пилона. Један од задатака ове операције је безбедност људи и опреме, тако да ће подизање конструкције од нерђајућег челика бити поново организовано наредних дана, чим то дозволе временски услови – изјавио је тада за медије Ненад Бајић из Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда .
Наш познати фотограф Душан Атлагић је овековечио тренутке лета Ми-17 Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране Војске Србије, који је 45 минута покушавао да приближи челичну контрукцију радницима у отвору на недовршеном врху пилона.
Нови покушај од тада се није догодио. Како је писао Блиц 2016. разлог је то што врх није обухваћен грађевинском дозволом.
– Решеткасти врх пилона неће бити монтиран, јер није обухваћен постојећом грађевинском дозволом. – речено је том медију у Дирекцији за изградњу и грађевинско земљиште.
Судећи по најновијем плану, следећи покушај ће бити на 12. годишњицу од пуштања моста у саобраћај.
Прву позицију са висином од 205 метара заузима Авалски торањ.
Пилон Моста на Ади је бетонска конструкција која стоји на темељу од 113 шипова на дубини од 30 метара.
У њега је уграђено 1300 тона арматуре и преко 16 хиљада кубика бетона.
Врх моста који треба да буде монтиран нема улогу у конструкцији, већ је архитектонски елемент.
Предвиђено је да има и мердевине у средини како би се одржавала електроопрема на врху.