Како ће се и шта градити надземно у другој фази линије 1 београдског метроа, дефинисано је, поред осталог, у најновијем документу који је објављен на сајту градске управе.
Документ дугачког назива – Нацрт плана генералне регулације шинских система са елементима детаљне разраде друге фазе прве линије метро система – открива позиције метро станица, издвојене колосеке за паркирање композиција, где ће се градити трафо станице, садити зеленило и градити стамбене и комерцијалне зоне.
У питању су објекти који се налазе непосредно уз трасу или на самој траси друге фазе метро линије 1.
План обухвата простор од 110 хектара од евакуационо-вентилационих шахтова који се налазе између станица Дунав и Панчевачки мост на једној страни и станице Миријево на другој страни овог дела Линије 1.
ОВИХ ДЕВЕТ ЗОНА ОБУХВАТА ПЛАН
Површина плана је подељена на девет зона:
ЗОНА ,,Љ“ – Блок 1 од Улице Вилине воде 1 и Поенкареове и блок 2 јужно од аутобуског терминуса.
ЗОНА ,,M“ – регулације улица Вишњичке, Мије Ковачевића и улице Стевана Христића,
регулацију улица Вука Врчевића и Железничке, регулацију пешачке стазе, блокове 3,4,5,6 и 7 који се налазе између Вука Врчевића, Вишњичке и Панчевачког моста.
блокове 8, 9 и 10 уз Вишњичку улицу.
ЗОНА М1 – Зона привременог заузећа дела планиране површине за железничко земљиште са приступом реци Дунав уз приобалну зону зеленила.
ЗОНА ,,Н“ – Регулација Миријевског булевара, уз Улицу Јуре Керошевића до Салвадора Аљендеа.
ЗОНА ,,Њ“ – Регулација Миријевског булевара у зони раскрснице са Доктора Рикарда Буријана и блокове 13 и 14 уз метро станицу Миријевски булевар.
ЗОНА О – Регулација улице Нова Б6 и блок 15 уз ту улицу.
ЗОНА П обухвата:
– регулацију Миријевског булевара у зони Седме београдске гимназије,
– блок 16 уз Миријевски булевар (зона метро станице 7. Београдска гимназија).
Зона Р обухвата:
– блок 17 – комплекс основне школе Деспот Стефан Лазаревић,
– блок 18 између улица Миријевски венац, Радивоја Марковића, продужетка Моме Димића и
постојећег комерцијалног објекта (зона метро станице Миријево и део зоне гарирања),
– блок 19 између продужетка улице Моме Димића, улице Радивоја Марковића и продужетка
улице Пере Вељковића (зона гарирања),
– блок 20 између продужетка улице Пере Вељковића и Радивоја Марковића,
– блок 22 – јавна зелена површина,
– регулацију саобраћајнице Радивоја Марковића од раскрице са Мирским венцем, регулацију
саобраћајнице Миријевски венац унутар отвореног стамбеног блока и регулације
продужетака улица Моме Димића и Пере Вељковића,
– регулацију саобраћајнице Миријевски булевар од раскрснице са улицом радивоја
Марковића до раскрснице са улицом Власдислава Бајчевића са приступним путем и
планираном трафостаницом за потребе метро система (блок 21),
– регулацију саобраћајнице Владислава Бајчетића од раскрснице са Миријевским булеваром
до улице Матице Српске,
– регулацију саобраћајнице Матице српске од раскрснице са улицом Владислава Бајчетића
до раскрснице са улциом Теодора Миријевског,
17
– регулацију саобраћајнице Теодора Миријевског од раскрснице са улицом Матице српске до
раскрснице са улицом Косте Нађа,
– регулацију саобраћајнице Косте Нађа од раскрснице са улицом Теодора Миријевског до
раскрснице са улицом Александра Бугарског,
– регулацију саобраћајнице Александра Бугарског од раскрснице са улицом Косте Нађа до
Спољне магистралне тангенте.
ЗОНА С обухвата:
– блок 21 уз улицу Матице српске на раскрници са улицом Раблеовом,
– регулацију Рабелове улице од раскрснице са саобраћајницом Сао1 до улице Матице
српске,
– регулацију саобраћајнице Сао1,
– регулацију улице Матице српске у зони шахта 13.
Нацрт плана уводи обавезу заштите културно-историјског наслеђа, као што су налазиша праисторијских локалитета и Вунарски комбинат у Вишњићевој 23.
План доноси детаље о еколошкој заштити, а потом и инжењерско геолошке услове, који су плод истраживања из 2020.
ШТА ЋЕ СЕ ГРАДИТИ ПО ЗОНАМА
ЗОНА Љ
У обухвату зоне Љ планирана је траса метроа у дужини од око 330m и метро станица Панчевачки мост. На овом делу, траса метроа се води у дубоком тунелу. У зони
ове метро станице планирано је укрштање метро система и БГ воза, као и повезивање са аутобуским линијама система, пише у Нацрту.
ЗОНА М
У обухвату зоне М планирана је метро станица Ж.С. Карабурма и метро станица Ада Хуја. Траса метроа у овој зони планирана је у дубоком тунелу у дужини од око 2,03km.
ЗОНА Н
У обухвату зоне Н планиран је евакуационо – вентилациони шахт 11 и метро станица Карабурма. Траса метроа у овој зони планирана је у дубоком тунелу у дужини од око 415m
ЗОНА Њ
У обухвату зоне Њ планирана је метро станица Миријевски булевар. Траса метроа у овој зони планирана је у дубоком тунелу у дужини од око 315m.
ЗОНА О
У оквиру зоне О планиран је евакуационо – вентилациони шахт 12. Приступ шахту могуће је остварити са саобраћајнице Нова Б6 – колско пешачке улице, која је
планирана са регулацијом од 5,5m и у попречном профилу садржи саобраћајну површину за обављање двосмерног саобраћаја и кретање пешака.
ЗОНА П
У обухвату зоне П планирана је метро станица VII Београдска гимназија. Траса метроа у овој зони планирана је у дубоком тунелу у дужини од око 140m.
У обухвату ове зоне налази се део саобраћајнице Миријевски булевар са регулацијом од 20m, у оквиру које се налази обострани тротоари ширине 3m и коловоз за двосмерни саобраћај ширине 14m.
ЗОНА Р
У обухвату зоне Р, у којој се метро линија 1 пружа у дужини од око 525m планирани су следећи
делови метро система:
Метро станица Миријево, колосеци за гарирање возних композиција дуге метро линије и трафо станица ТС-6 у функцији напајања метро система.
ЗОНА С
У оквиру зоне С планиран је у дужини од око 65m део колосек за гарирање (смештај на издвојеном колосеку) композиција прве метро линије, као и евакуационо -вентилациони шахт 13.
Наручилац израде Нацрта плана је Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда, носилац израде Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове, а изградио га је Урбанистички завод Београда.
Нацрт плана генералне регулације шинских система и Извештај о стратешкој процени утицаја на животну средину ће бити на јавној презентацији до 8. децембра ове године.