Нова лука у Крњачи ће угрозити Панчевачки мост и екологију? Фото: Урбанистички пројекат
Намера Агенције за управљање лукама да изгради терминал на Дунаву у Крњачи изазвала реакцију Центра за локалну самоуправу.
Поред потенцијално негативног утицаја на резерват природе „Бара Рева“, главни проблем је логистички, наводе у тој организацији.
У Урбанистичком пројекту се, с друге стране, наводи неопходност заштите баре ,,Рева“.
Ово би значило да би се сав расути терет морао превозити преко дотрајалог и већ преоптерећеног Панчевачког моста. О безбедносним и саобраћајним последицама оваквог решења, сувишно је и говорити, стоји у саопштењу ЦЛС.
Велика потрошња је и на Новом Београду, што би подразумевало још један прелазак реке за терет, кажу у Центру за локалну самоуправу.
„Питање локације будуће београдске луке и њених терминала јесте стратешко за нашу престоницу и одредиће њен развој у деценијама које долазе. Позивам релевантне актере да се не жури са одлуком и да све стручне и привредне организације буду укључене у њено доношење“, изјавио је овим поводом директор ЦЛС-а Никола Јовановић.
Урбанитички план који је наручила Агенција на јавном увиду је до 5. августа, а треба да буде увод у изградњу терминала за расуте терете на левој обали Дунава.
Циљ Агенције је да централизује дистрибуцију расутих терета.
Студија треба да омогући да се прецизира:
- повезивање на јавну саобраћајну мрежу
- уређење дела акваторија Дунава, како би се изградио безбедан приступ и пристан.
- обезбеђење од поплава високих вода Дунава
- решење саобраћаја у оквиру грађевинске парцеле
Потврђивање урбанистичког пројекта је основ за издавање локацијских услова, наводи се у документу.
У претходном поступку је урађена и Студија изводљивости за терминал.
НОВА ЛУКА У КРЊАЧИ НА ПРЕКО 115 ХЕКТАРА
Лучка делатност ће се обављати на преко 115 хектара површине, док је план да део намењен расутим теретима буде на нешто више од 37,5 хектара, пише у пројекту.
У склопу терминала за расуте терете планирани су:
- Оперативна обала,
- Депонија сировог материјала
- Подтерминали за сепарације песка и шљунка,
- Подтерминали за агрегат за бетон и бетонске базе,
- Саобраћајне површине,
- Железница до Луке
Минимални проценат зелених површина у додиру са тлом је 20 %, стоји у правилима грађења.
ЗАШТИТА БАРЕ ,,РЕВА“ НАГЛАШЕНА И У ПРОЈЕКТУ?
У Урбанистичком пројекту се, иначе, наглашава потреба да се заштити аутохтона вегетација, биљни и животињски свет баре ,,Рева“.
Нису дозвољени радови и активности у ширем појасу баре, пише у документу.
СПЕЦИЈАЛАН РЕЖИМ РАДОВА ЗБОГ ГНЕЖЂЕЊА ПТИЦА
Бара ,,Рева“ је станиште 145 врста птица, па се у Урбанистичком пројекту наводи да је потребно припремне радове за градњу изводити ван периода гнежђења птица који је од 15. марта до 15. јула.
Такође се саветује да се радови одмах обуставе уколико се наиђе на гнездо са младунцима и да се обавесте надлежне организације.
Забрана сечења стабала се односи на територију 100 метара од гнезда орла белорепана.
Стара стабла са дупљама је потребно сачувати због бројних врста које се гнезде у њима.
Радници и механизација не треба да буду ближе од 300 метара заштићеном подручју у периоду од јануара до јула.
У пројекту се даље детаљно наводе и остала ограничења која се тичу екологије.
Градња ће се одвијати у две фазе, стоји у пројекту.
У првој фази ће се градити – оперативна обала, терминали, управна зграда, колски улаз, насип обалоутврде и комплетна интерна инфраструктура.
У другој фази је планирано – појединачни објекти лучких оператера,
Наручилац плана је Агенција за управљање лукама, а обрађивач Урбанистички завод Београда.
Беоинфо, локалнасамоуправа.орг
- ЧИТАЈТЕ ЈОШ И:
КИНЕСКИ ТРЖНИ ЦЕНТАР У ЈУРИЈА ГАГАРИНА
ТЕМПО КУЛЕ (TEMPO TOWER) НЕЋЕ УГРОЗИТИ ЕКОЛОГИЈУ, САОПШТИЛИ ИНВЕСТИТОРИ
Подржавамо у целости планирање и изградњу нове луке Београд на левој обали Дунава (уместо садашње луке која се налази на десној обали Дунава). Осуђујемо деструктивно деловање опскурног удружења ЦЛС.