ПРОКОП НОВИ ДИЗАЈН. ЕКСКЛУЗИВНО СТАНИЦА ,,БЕОГРАД ЦЕНТАР“

ПРОКОП НОВИ ДИЗАЈН У НАЈАВИ!

Плоча на ,,Прокопу“ се гради дуже од 4 деценије.

Ових дана једна компанија најављује да би слика могла драстично да се промени.

Компанија ,,ПСП Фарман“ из Београда, преко своје ћерке компаније ,,Релвеј сити д.о.о“(Railway city d.o.o) изабрана је да буде финансијер пројекта изградње будуће станичне зграде.

,,Релвеј сити д.о.о“ наручила је током 2020. испитивање носивости армирано-бетонске плоче.

ПРОКОП НОВИ ДИЗАЈН

Испитивања  конструкције извршио је Институт за материјале и конструкције, Грађевинског факултета у Београду.

Према изјавама инвеститора, њихова процена је да ће бити неопходне и интервенције на ојачању плоче ради планиране изградње. Укупна квадратура свих планираних објеката на станичној плочи износи близу 75.000 м2, од чега ће станичну зграду чинити скоро 6000 м2.

На Прокопу су одавно постављени билборди који приказују како је замишљено да изгледа комплекс железничке станице.

Све фотографије потписује управо ,,Релвеј сити д.о.о“

 

На први поглед у односу на старо решење које је израдио ЦИП, а које је подразумевало станичну зграду у средини, тржни центар на једном, а гаражу на другом крилу плоче, ново решење по концепцији више посећа на један други комплекс у Београду – Ерпорт сити. 

Чине га два низа стаклених кубуса који се ређају бочно од централног станичног хола.

Велики број стабала налази се у неизменичном низу атријума са обе стране од главног улаза.
Дрвени плафон подсећа на победничко решење студиа ,,ОРД“ за нови терминал аеродрома у Чикагу.

Малешко брдо је на реднерима приказано као зелена површина, док су вертикални брисолеји на фасади у боји дрвета.

Идејно решење подразумева изградњу око 900 паркинг места, од чега је 354 на отвореном (88 места припада станици) и 540 у гаражи на неколико нивоа.

Пословни парк чини десет независних објеката којима се приступа са платоа одигнутог од нивоа улице.

Висина комерцијалних и пословних објеката варира од 22 до 28 метара.

Плато је осмишљен као озелењени парк у пословној зони комплекса.

Моћи ће да се користи за различите намене.

Ипак, да би слике постале реалност потребно је да се уради још један велики посао. Завршетак плоче после 43 године и саобраћајно повезивање у зони аутопута.

 

ПРОКОП НОВИ ДИЗАЈН ТЕК ПО ЗАВРШЕТКУ ПЛОЧЕ

 

На проширењу плоче ради се од маја ове године.

Радови подразумевају обијање старих стубова, изградња нових и припрема лежишта за будуће колосеке 1 и 2.

Радове изводе „Елита „Кото” и „КЛМ инжењеринг ТМ”. Рок за завршетак овог посла је 450 дана, односно лето 2021, а вредан је око 1.257.000.000 динара.

Компанија „Релвеј сити Београд” је, иначе,  после преговора са државом потписала Оквирни уговор о заједничкој изградњи недостајућих садржаја на недовршеној главној железничкој станици која је ту улогу 2018. преузела од старе у Савском амфитеатру.

Уговором предвиђена обавеза партнера јесте да уз помоћ независног стручног лица које је он изабрао и платио обави испитивање носивости постојеће конструкције армиранобетонске плоче. У зависности од резултата прелиминарног испитивања треба да обавести Републику Србију да ли су они задовољавајући и да се наставља са реализацијом уговора или су незадовољавајући и да се Оквирни уговор раскида –– Уговором се партнер обавезао да финансира изградњу станичне зграде у складу са грађевинском дозволом која ће гласити на Републику Србију, док ће изградња других објеката бити у складу са тржишном и пословном политиком партнера.

Такође, могуће су измене постојећег урбанистичког пројекта у складу са важећим законским прописима. О активностима у вези са реализацијом предметног уговора одлучује влада.

 

Београдске.рс, Политика

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.