ВЛАСНИК БУС ПЛУС СИСТЕМА ОСТАЈЕ ИСТИ, ЗАВРШЕН ТЕНДЕР.

ВЛАСНИК БУС ПЛУС СИСТЕМА ОСТАЈЕ ИСТИ, ЗАВРШЕН ТЕНДЕР.

Власник Бус плус система наплате карата наставиће да ради.
Турски „Кент карт” у оквиру кога функционише „Бус плус” по свему судећи наставиће да ради. – Другу понуду дао српско-хрватски конзорцијум „Бус лоџик” Пожаревац и „Пента” Пула

Поједини градски оци још пре два месеца најавили су да „Бус плус”, односно досадашњи партнер града у наплати карата, ускоро иде у историју, али јучерашњи дан показао је да је то била прилично исхитрена изјава.

 

Назив „бусплус” картица формално ускоро одлази у историју, али суштински, систем наплате карата и управљања возилима, по свему судећи, водиће досадашњи партнер града. Јер, на тендер за овај посао, који је јуче окончан, конкурисао је „Кент картов” конзорцијум Власник Бус плус система наплате карата), као и српско-хрватски конзорцијум „Бус лоџик” Пожаревац и „Пента” Пула.

„Кент карт” је дао повољнију понуду од 10,5 милијарди динара, а српско-хрватски тандем нешто скупљу – 10,6 милијарди. Уколико све буде у реду са документацијом, то значи да би за око месец дана требало и да буде озваничена сарадња са „Кент картом” која ће бити на снази у наредних 13 година. Тиме ће град наставити сарадњу са актуелним партнером, али и са пројектом који је заживео у доба градоначелниковања Драгана Ђиласа.

ВЛАСНИК БУС ПЛУС МЕЊА У ,,БЕОГРАДСКА КАРТИЦА“

 

Када је реч о будућој сарадњи, она ће, како је раније и најављено из града, функционисати под нешто другачијим условима.

Јер, на сцену ће уместо „Бус плуса” ступити „Београдска картица” са више могућности и намена. Осим уплата допуна за превоз, она ће моћи да се допуњује и за изнајмљивање будућих јавних бицикала, паркинга, позоришта, биоскопа…

Како ће конкретно тећи процес замене постојећих персонализованих и неперсонализованих легитимација унапређеним „Београдским картицама” за сада се не зна, као ни то да ли ће и колико то утицати на новчанике грађана. Али, пошто ће се процес замене одвијати у околностима пандемије и у предизборној години, тешко је веровати да ће грађани бити стављени пред свршен чин који би подразумевао замену картица у кратком року и вишечасовно чекање у редовима.

Новим уговором у односу на досадашњи, како је указано крајем прошле године из Старог двора, предвиђен је мањи проценат накнаде за приватног оператора од максималних 7,92 одсто уместо актуелних 8,53.

Осим мање провизије, предвиђен је и лимит на зараду приватног партнера и уколико приходи од продаје карата пређу 900 милиона динара месечно, он неће моћи да добије више од три одсто провизије.

Партнер ће убудуће, како је најављено, имати обавезу и да својим системом опреми већи број возила (2.151 у односу на 1.853), да обезбеди више контролора (300 у односу на садашњих 200) и додатна продајна места за допуну карата (минимум 1.500 у односу на актуелних 800).

Град очекује и да се унапреди функционалност система и опреме, односно да буде могуће плаћање мобилним телефоном посредством апликације. План је и да се омогући и информисање путника у реалном времену о застојима, променама, изменама реда вожње, као и слање обавештења у вези са истицањем, допуном или валидацијом картица.

Пошто је повољнију понуду дао актуелни партнер који увелико има искуства у београдском јавном превозу, јасно је да за њега све ове новине неће бити претежак задатак за спровођење. Наравно, уколико на тендеру победи „Кент карт саутист Јуроп доо”, како се и очекује.

У новом уговору, како је раније истакнуто, предвиђено је и да у случају потребе за већим бројем контролора, престоница може самостално да их ангажује.

Досадашњи уговор за овај посао истекао је пре неколико месеци, али је због пандемије продужен до завршетка тендерског процеса.

Чини се да колико год су у граду прижељкивали да виде леђа систему „Бус плус” и досадашњем приватном партнеру који је изабран у време демократа, то се готово извесно неће десити.

Власт са СНС-ом на челу, иначе, још пре шест, седам година је најављивала да жели да се раскине уговор са актуелним партнером јер је то „штетан и лоше уговорен пројекат”, али су их у томе спречили скупи пенали за такав евентуални маневар.

Најављивано више понуђача, на крају само два

 

Када је расписан тендер за оператера у наплати карата за наредних 13 година, у граду су истицали да очекују да се пријави више иностраних понуђача. На крају се испоставило да странци и нису баш толико заинтересовани.

Када је реч о другој од две јуче отворене понуде, сајт Агенције за привредне регистре поручује да је „Бус лоџик”, домаћи партнер у српско-хрватском тандему, фирма која је основана 2013. и чија је претежна делатност „услуге система обезбеђења”. Законски заступник је Иван Кочев, а стопостотни власник Зоран Рајчић.

Како је после отварања понуда истакао Јовица Васиљевић, секретар за јавни превоз, један од учесника тендера понудио је да проценат који би добијао за своје услуге од града буде 7,79 одсто, а други 7,88 процената.

Ова јавна набавка расписана је крајем 2020. и спроводи се по моделу јавно-приватног партнерства.

ЧИТАЈТЕ ЈОШ: ГАРАЖА КОД БРАНКОВОГ МОСТА НА ЈАВНОЈ ПРЕЗЕНТАЦИЈИ

Политика

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

0 0 гласови
Гласање за чланке
Региструј се
Обавести о
guest

0 Коментари
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, испод текста можете да пошаљете коментар.x