НОВИ СИСТЕМ ЈАВНОГ ПРЕВОЗА ОД 1. МАЈА

НОВИ СИСТЕМ ЈАВНОГ ПРЕВОЗА ОД 1. МАЈА

Градоначелник Београда представио потпуно нови систем јавног превоза.

НОВЕ ЦЕНЕ

Александар Шапић је као пример навео је цену дневне карте која је у старом систему за све четири зоне (сада су то две) износила 750, а сада ће бити 200 динара, што је, како је навео, три пута јефтиније.

Укида се и карта која је важила три дана и коштала 2.390 динара, а уводи се за седам дана која ће коштати само 1.000 динара.

– Више нема куповине карата код возача, иако код 90 одсто возача то нисте могли да урадите. Сада ћете моћи то да учините на исти начин као када плаћате паркинг, СМС-ом, апликацијом и свим кредитним картицама, а они који немају „смарт” телефон моћи ће да је купе на одређеним местима.

Основци су имали и до сада бесплатан превоз, средњошколци су плаћали 1.100 динара а старији од 65 година од сада ће доживотно имати бесплатну картицу и неће морати сваке године да је обнављају и плаћају 400 динара. Најскупља карта која покрива цео град до сада је износила 4.990 динара, а сада ће бити 3.500 динара. То најбоље говори колико ће бити јефтиније – истакао је Шапић.

УКИДАЈУ СЕ КОНТРОЛОРИ, УВОДЕ СЕ БЕЛИ

Према његовим речима, до сада је контролор по правилу морао да пита путника без карте да се легитимише и ако он неће, заустављао је превоз и позивао комуналну милицију која је легитимисала путника, па је онда могла да се пише казна. Сада БЕЛИ има право да легитимише и без заустављања саобраћаја.

Шапић је истакао да је од 2012. до 2022. године приход Града од наплате карата са девет пао на шест милијарди. 

– Не можемо у овом тренутку ни рећи тачну цифру, јер је то информација коју је давао Кенткарт. Ми нисмо имали увид у то, што је један од разлога да упутимо тужбе. Наша логика је била да је боље да снизимо цене, поједноставимо систем и поставимо здраву основу, па макар и мање приходовали, мада мање од овога не може. Сав приход од карата до сада је ишао на рачун Кенткарта, па онда они узму осам одсто, а нама дају 92 одсто уместо да паре прво иду на наш рачун. Мислим да ће људи бити мотивисани да сада лакше користе јавни превоз, да га плаћају, а ми ћемо коначно да имамо увид у право стање које нисмо имали 13 година – рекао је Шапић.

Градоначелник је најавио да ће бити поднете тужбе за штетан уговор, јер за то постоје ваљани докази.

– Кенткарт ће нас вероватно тужити за једнострано раскидање уговора, али ми имамо доказе да је уговор био штетан по Град, али да ни у том случају нису поштовани услов који су потписани. Ми свакако не можемо да изгубимо – рекао је градоначелник.

ПРОМЕНЕ ПРВО НА ГРАДСКОЈ СКУПШТИНИ

Градоначелник је најавио да ће предложити одборницима да се на седници Скупштине града за седам дана једнострано раскине уговор са Кенткартом и да се имплементира потпуно нови систем.

,,Подићи ћемо тужбе против свих одговорних и код приватног предузетника, и унутар Града Београда. Не верујем да ће Град да плаћа пенале због раскида уговора и спреман сам да преузмем сву политичку одговорност због одлука које доносим“, изјавио је Александар Шапић на конференцији за новинаре у Старом двору.

Беоинфо

ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: ИЗАБРАН ИЗВОЂАЧ ЗА ГЛАВНУ У ЗЕМУНУ

СТАМБЕНE КУЛE У ДРУГОЈ ФАЗИ КОМЛЕКСА THE ONE

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

0 0 гласови
Гласање за чланке
Региструј се
Обавести о
guest

0 Коментари
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, испод текста можете да пошаљете коментар.x