(Београдски метро. Беоинфо)
Београдски метро могао би да почне да се гради следеће године!
Влада Србије планира да се наредне године задужи 580 милиона евра како би започела прву фазу изградње.
То је предвиђено предлогом закона о буџету Србије за 2020. годину.
Од тог износа, 80 милиона ћемо се задужити код Републике Француске, док за осталих 500 милиона евра није познато ко ће бити кредитор.
У буџету се овај износ налази у класификацији „пројектни зајмови код страних инвестиционих корпорација, фондова и банака“.
Србија ће у 2020. години одобрити пројектне и програмске зајмове до износа од 9,8 милијарди евра.
Подсећамо, преговори о изградњи метроа воде се последњих месеци између српске, француске и спрске стране, али су детаљи о овим разговорима непознати јавности.
БЕОГРАДСКИ МЕТРО ГРАДИЋЕ И ФРАНЦУЗИ И КИНЕЗИ?
Француска компанија Алстом помиње се као могућ избор за изградњу метроа, док се у последње време као партнер у изградњи јавља кинеска компанија ПауерЧајна.
Компаније Алстом и ПауерЧајна нису одговориле на ранија питања Нове економије о преговорима који се воде и могућој сарадњи.
Алстом је основао представништво у Србији 2011. године, али је оно угашено 2016. године.
Ситуација је замршена јер је ове године потписан Меморандум о сарадњи у вези са реализацијом пројекта „Београдски метро“ са компанијом „Пауер Чајна“.
2011. године компанија „Алстом“ потписала са Градом Београдом Споразум о градњи прве линије метроа.
Србија је основала и седмочлану радну групу за метро.
У групи су министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, министар финансија Синиша Мали и заменик градоначелника Београда Горан Весић.
Извесно је да ће посао бити веома уносан, јер је француски Ежис проценио да ће изградња прве линије метроа коштати 1,8 милијарде евра, а друге 2,2 милијарде евра.
Читајте још: КИНЕЗИ И ФРАНЦУЗИ СЕ УТРКУЈУ ЗА БЕОГРАДСКИ МЕТРО