Оквирни уговор о заједничкој изградњи склопљен са компанијом „Релвеј сити Београд”.
Приватни партнер тренутно проверава носивост армиранобетонске конструкције и од резултата тога зависе даљи кораци.
У причи о комплетирању садржаја на железничкој станици „Београд центар”, познатијој као Прокоп, коначно је направљен корак напред.
НАЈНОВИЈИ СНИМЦИ РАДОВА
Компанија „Релвеј сити Београд” после преговора са државом потписала је Оквирни уговор о заједничкој изградњи недостајућих садржаја на недовршеној главној железничкој станици, која је ту улогу 2018. преузела од старе у Савском амфитеатру. Ипак, потписивање овог уговора не значи и да ће убрзо почети градња саме станичне зграде и комерцијалних садржаја на Прокопу. На основу одговора Републичке дирекције за имовину, да се закључити да сама градња још није извесна.
– Уговором предвиђена обавеза партнера („Релвеј сити Београд”) јесте да уз помоћ независног стручног лица које је он изабрао и платио обави испитивање носивости постојеће конструкције армиранобетонске плоче. У зависности од резултата прелиминарног испитивања онда треба да обавести Републику Србију да ли су они задовољавајући и да се наставља са реализацијом уговора или су незадовољавајући и да се Оквирни уговор раскида – прецизирају у Дирекцији и додају да рокови за прелиминарно испитивање још теку.
Уколико резултати буду задовољавајући, онда ће то бити још један корак ближе изградњи станичне зграде на Прокопу.
– Уговором се партнер обавезао да финансира изградњу станичне зграде у складу са грађевинском дозволом која ће гласити на Републику Србију, док ће изградња других објеката бити у складу са тржишном и пословном политиком партнера.
Такође, могуће су измене постојећег урбанистичког пројекта у складу са важећим законским прописима. О даљим активностима у вези са реализацијом предметног уговора одлучиваће влада – указују у Дирекцији.
„Релвеј сити Београд”, једини је доставио писмо о заинтересованости на позив државе за партнерство у градњи станичне зграде и других садржаја на Прокопу.
Са њим су у октобру прошле године почели преговори. Како стоји у подацима Агенције за привредне регистре, реч је о компанији основаној прошле године, чији је законски заступник Дејан Дедијер, претежна делатност јој је разрада грађевинских пројеката, а основни капитал је око 6.000 динара.
Уколико све буде ишло „као подмазано” и градња крене 2021, нова станична зграда неће бити готова пре 2023. јер, како су раније указивали надлежни, око две године биће потребно да се станично здање заврши.
Ипак, ако се зна да су могуће измене урбанистичког пројекта и да још трају испитивања носивости плоче (која још није ни комплетирана), јасно је да почетак градње може бити померен и за касније. Углавном, кад год почне, „Релвеј сити Београд” мораће да најпре приступи изградњи објекта јавне намене или да тај објекат зида истовремено са комерцијалним садржајима.
– Потенцијални партнери могу дати своје идејно решење и за зграду железничке станице са паркинг местима неопходним за њено несметано функционисање у складу са урбанистичким параметрима и статичким ограничењима. Надлежна тела и органи процењиваће да ли је могуће и потребно по том идејном решењу мењати постојећи урбанистички пројекат – указано је прошлог лета у позиву на који се јавио „Релвеј сити Београд”.
ЗГРАДА ПРОКОПА: ЦЕНА ЈОШ НЕПОЗНАТА
Оно што су пролетос прецизирали за ,,Политику“ у Дирекцији јесте да ће радови на овој локацији почети после завршетка проширења плоче, усвајања урбанистичког пројекта и завршетка поступка парцелације.
– Тек после окончања свих тих припремних радова, може да се изда грађевинска дозвола и почне градња – навели су раније у Дирекцији.
Од партнера, како је истакнуто у конкурсу прошлог лета, када је Дирекција за имовину упутила позив домаћим и страним компанијама за улагање и грађевинске радове на Прокопу, држава очекује да прибави сву документацију за издавање грађевинске и употребне дозволе и финансира изградњу станичне зграде, комерцијалног простора и паркинга. Држава ће уложити земљиште и омогућити градњу на плочи и на свим парцелама које су у њеном власништву, а испуњавају техничке услове за изградњу у оквиру локације обухваћене урбанистичким пројектом.
ПРОШИРЕЊЕ ПЛОЧЕ ПОЧЕЛО У МАЈУ
Проширење плоче на Прокопу почело је пролетос. Укупна предвиђена површина те плоче, како су раније истицали надлежни, јесте око 45.000 метара квадратних од чега је до сада комплетирано мало мање од 40.000 квадрата. Како подсећају за наш лист у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, предузеће „Инфраструктура железница Србије” 8. маја је започело изградњу дела плоче на Прокопу који недостаје, а која ће се налазити изнад будућег првог и другог станичног колосека. Ове радове изводе „Елита „Кото” и „КЛМ инжењеринг ТМ”. Рок за завршетак овог посла је 450 дана, односно лето 2021, а вредан је око 1.257.000.000 динара.
– Када радови на овом објекту августа наредне године буду завршени, „Инфраструктура” ће започети изградњу првог и другог колосека, сваки дужине око 500 метара – указали су пролетос у „Инфраструктури”.
За градњу станичне зграде и комерцијалних садржаја, додају у министарству, није издата грађевинска дозвола нити је за то поднет било какав захтев.