СТАНОВИ ИЗМЕЂУ ПРОКОПА И ПЕТ СОЛИТЕРА – НАЦРТ ПЛАНА

СТАНОВИ ИЗМЕЂУ ПРОКОПА И ПЕТ СОЛИТЕРА

Станови између Прокопа и пет солитера, на падини изнад плоче према Хајд парку, предмет су нацрта Плана детаљне регулације који ће од сутра до 29. октобра бити на Јавном увиду.

Обухват плана је простор између улицa: Стјепана Филиповића, Драгана Манцеа и Главне железничке станице Београд „Центар”, Градска општина Савски венац.

На парцели од скоро 18.000 м2 могућа градња станова и локала бруто површине до 37.000 м2 .

Анализа и потврда испуњености критеријума за изградњу високих објеката, која је  саставни део документације Плана, дефинише да максимална дозвољена висина  објекта (висина венца објекта) износи од 30m до 80m.

Да подсетимо, најаве градње два солитера током маја ове године (рани јавни увид у нацрт Плана) на овом подручју, изазвале су негодовање станара околних зграда, који су се побунили због страха од активирања клизишта, али и притиска на инфраструктуру.

Они су у петицији која је тада покренута као разлог за протест навели и то да је Планом генералне регулације, који је акт вишег ранга, ово подручје предвиђено за јавну, а не приватну намену.

Планирана ситуација: Жута површина је парцела предвиђена за градњу, која се налази између Прокопа и пет солитера.

СТАНОВИ ИЗМЕЂУ ПРОКОПА И ПЕТ СОЛИТЕРА – МОГУЋА ГРАДЊА ПОРЕД КЛИЗИШТА

У нацрту Плана се по питању клизишта напомиње да се оно мора третирати са посебном пажњом.

Приликом планирања градње  будућих садржаја мора се посебна пажња посветити очувању стабилности саме падине која припада условно  погодном терену за градњу, на месту санираног клизишта, а дубину фундирања и извођење дубоког ископа за  потребе подземних гаража планираног садржаја треба прилагодити постојећим потпорним конструкцијама и  изведеним сидрима. 

Предметна локација, налази се између постојећег насеља у улици Стјепана Филиповића (око +115 – 116mnv) и  потпорне конструкције ‐ сидрене дијафрагме која обезбеђује падину са ножицом у зони нове саобраћајнице на  коти око 114.50‐106.00 mnv која води ка горњем станичном тргу на коти 105.20mnv.

 Елаборат о геотехничким  условима изградње анализирао је утицај планираних објекта на постојеће окружење, пише у нацрту Плана.

Клизиште постоји, иначе, још из времена када је прокопано подножје Топчидерског брда, што је изазвало померање земљишта до 20 метара у дубину и до 4 метра на површини.

Изради Плана детаљне регулације  приступило се на иницијативу привредног друштва  „RAILWAY CITY“ ДОО Београд, како би се проверила могућност за изградњу стамбено‐пословних објеката у  предметном  блоку. 

Поменута компанија је инвеститор на Прокопу и ускоро би, према најавама, требало да почне градњу станичне зграде на плочи ,,Београд-центар“.

Беоинфо, Данас

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.

Подели и буди у току са објавама