Градска управа огласила је урбанистичке пројекте за две реконструкције које су претходних година биле у најави.
У питању су обнова дела Страхињића бана према Београдској тврђави, где ће бити формиран такозвани урбани џеп, као и реконструкција Улице Марка Краљевића, од Гаврила Принципа до Југ Боданове.
Раније је јавности представљен план за обнову Краљевића Марка и у доњем делу од Гаврила Принципа до Карађорђеве улице.
Реконструкција Краљевића Марка
Реч је о делу улице којим се креће велики број грађана са и на Зелени венац из Савамале.
Дужина саобраћајнице која се реконструише је 81 метар и степенице до улице Југ Богдана су 8 метара. Површина саобраћајнице је 761 м2. Од тога су пешачке површине су 476 м2, а површине за контролисани колски саобраћај 285 м2.
Циљ израде урбанистичког пројекта је урбанистичко-архитектонска разрада локације за планирану реконструкцију постојеће улице у постојећој регулацији.
На углу улице са Гаврила Принципа је Манакова кућа, објекат под заштитом као споменик културе, категорисан од великог значаја, а на крају
дела улице је хотел са сопственим паркингом.
Техничке карактеристике после реконструкције
Нивелација површина је изведена тако да се између пешачких површина и коловоза уграђује упуштени ивичњак, са обореном ивицом од 3 см, тако да су тротоар и коловоз готово у једној равни, са минималном денивелацијом од 3 см, због усмеравања и контролисања одвођења површинске воде.
Завршни слој на колским површинама се изводи у лепезастом слогу од ломљене коцке, од магматске стене, заливене битуменском масом. Сви овопројектовани елементи саобраћајних површина се у ситуационом и нивелационом смислу уклапају у постојеће делове улица које се не реконструишу.
Поплочавање тротоара се врши плочама сиве магматске стене, противклизно обрађене горње површине – пескиране или термички обрађене.
На витоперним површинама и уз објекте се користи ситна коцка од сиве магматске стене, резана и ломљена. Део тротоара уз Манакову кућу је поплочан плочама мањих димензија (од 20х20 до 20х30 см), рустичније обраде.
Коловозна конструкција се израђује од слојева шљунка и каменог агрегата 0-31,5 мм и плоче од бетона МБ20. Преко плоче се поставља ломљена коцка у слоју песка, дебљине 3-5 см и заливена битуменском масом.
РЕКОНСТРУКЦИЈА СТРАХИЊИЋА БАНА
Претварање дела Улице Страхињића у пјацету поред Београдске тврђаве у плану је већ неколико година.
Реконструише се део улице између Пјарона де Мондезира и Риге од Фере, стоји у Урбанистичком пројекту који је стављен на јавну презентацију.
Површина обухваћена пројектом је 2.746 метара квадратних.
Део улице који се реконструише са једне стране има прикључак на улицу Пјарона де Мондезира, а са друге стране на улицу Риге од Фере, пише у пројекту.
У том делу Страхињића Бана је предвиђена реконструкција коловоза, увођење бициклистичке стазе, као и реконструкција паркинг места. Идејно решење предвиђа и да се направи пјацета уз раскрсницу са улицом Пјарона де Мондезира.
Циљ уређења овог дела улице је остваривање веће површине за кретање и одмор пешака, умирење колског саобраћаја, уз увођење бициклистичке стазе и задржавање паркирања.
Парцела за коју се ради урбанистички пројекат се налази у оквиру заштићене зоне археолошког налазишта Антички Синдгидунум, које је утврђено за културно добро.
Део улице Страхињића Бана који се налази на тој парцели се налази у оквиур просторни-историјске целине Историјско језгро Београда.
Јавна презентација Урбанистичког пројекта за реконструкцију дела улице Страхињића бана обављаће се од 15. до 23. августа у згради Градске управе Града Београда, од 9 до 15 часова.
- ЧИТАЈТЕ ЈОШ И:
ТЕРАЗИЈСКА ТЕРАСА У РЕКОНСТРУКЦИЈИ ОД СЛЕДЕЋЕ ГОДИНЕ
Добре вести! Једна по једна улица и може се знатно улепшати центар града.
И, наравно, све је џаба без одговарајућег одржавања.