Конкурс за дизајн метро станица, њих 16, од којих би требало да свака буде јединствена, биће расписан следеће недеље.
Како је најавио Горан Весић, заменик градоначелника, Град Београд ће расписати конкурс за идејно решење првих 16 станица метроа јер, како је истакао, „град жели да ангажује домаће архитекте”.
– Српске архитекте ће, као што су радиле и Линијски парк, добити да раде и метро. Желимо да младе српске архитекте учествују у градњи метроа, дизајнирању станица јер ће на тај начин стећи референце да раде у свету. Поред тога, свака станица ће бити другачија и причати причу о том делу града или неком догађају из историје Србије. Тако ће наш метро бити другачији, а не као неки други у свету који имају потпуно идентичне станице. Када добијемо идејна решења, по њима ће се градити станице метроа – изјавио је Весић.
Конкурс за изглед метро станица Расписује/наручује Град Београд, Градска управа града Београда, односно Секретаријат за јавни превоз и ЈКП „Београдски метро и воз”, у сарадњи са спроводиоцем конкурса Удружењем архитеката Србије.
Конкурс ће бити јавни, отворени, анонимни, једностепени и анкетни за идејно архитектонско решење и дизајн. Конкурс ће бити расписан преко портала Јавне набавке, расписивача/наручиоца и спроводиоца конкурса.
ЗАВРШЕН ЈАВНИ УВИД У ПЛАН ШИНСКИХ СИСТЕМА
Да подсетимо, управо је завршен јавни увид у План генералне регулације шинских система на територији Београда.
Према овом плану, метро постаје окосница јавног градског транспорта путника у градском подручју, градска железница у приградском, а трамвај добија улогу напојног система железнице и метроа, објаснио је Весић.
Прецизирао је да су нацртом ПГР-а предвиђене три метро линије: Метро линија 1 на потезу Макиш – Миријево, у дужини од око 21,1 км са укупно 21 станицом, Метро линија 2 на потезу Депо Бежанија – Миријево у дужини од око 19,2 км са укупно 22 станице и Метро линија 3 на потезу Бањица – Блок 61 – Бежанија, у дужини од око 22,7 км, са укупно 23 станице.
Весић је навео да је планом предвиђено и увођење нових линија популарног БГ воза у дужини од 37,2 км, са више нових станица и стајалишта.
Расправа о примедбама на План предстоји, као и потенцијално усвајање.
КОНКУРС ЗА ИЗГЛЕД МЕТРО СТАНИЦА И ПЕТИЦИЈА ЗА ИЗМЕНУ ТРАСЕ ЛИНИЈЕ 1 МЕТРОА
Паралелно са јавним увидом Удружење грађана ,,По мери метро“ организовало је потписивање петиције за измену трасе прве линије метроа, како би повезала железничку станицу ,,Београд’-Центар“ (Прокоп) и Клинички центар Србије.
Као реакцију на петицију из града су саопштили да никаквих померања метроа неће бити, док су измене могуће када су у питању воз и трамвај.
ЧИТАЈТЕ ЈОШ: ДОБАВЉАЧ ТУРСКИХ АУТОБУСА ПОБЕДИО НА ТЕНДЕРУ ЗА 100 АУТОБУСА
Из Удружења ,,По мери метро“ су саопштили тим поводом да
„Овом и оваквим изјавама заменик градоначелника Горан Весић отворено од јавног увида прави фарсу, унапред поручујући да ће све примедбе грађана на ПГРШС везане за метро бити одбачене. Све примедбе везане за метро на раном јавном увиду у фебруару 2020. су биле одбачене са објашњењем да су трасе метроа усвојене Мастер планом саобраћајне инфраструктуре Београда – Смарт планом 2017. године и да их није могуће променити. По најавама господина Горана Весића можемо закључити да ће исте одговоре грађани добити и сада, на тренутном јавном увиду.
Очигледно је да Град Београд јавни увид гледа као на нешто што мора спровести ,,про форме”, али без икаквих стварних намера да испуни своје законске обавезе тако што ће макар и размотрити могуће примедбе грађана на план метроа. Долазимо до закључка да је тзв. Смарт план, који је усвојила скупштина Града Београда 2017. године без икакве јавне расправе или јавног увида, зацементирао сва будућа саобраћајна решења у Београду, и да је све после тога само представа за јавност“.