Град Београд тражи Фидик инжењера за надзор над радовима на изградњи новог моста на Сави уместо Старог савског моста.
Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда расписала је јавну набавку за Фидик инжењера (FIDIC – Међународна федерација инжењера консултаната) и Надзор над извођењем радова на изградњи новог моста на Сави.
Како се наводи у огласу, основ за овај посао је Уговорни споразум који су потписали Министарство грађевинарства и инфраструктуре као финансијер, Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу и кинеска компанија Пауер Чајна (PowerChina International Group Limited) 4. марта 2021. године.
Посао Фидик инжењера ће бити да управља пројектима и трошковима, надгледа радове и извештава Јединицу за имплементацију пројекта, као и представнике Града Београда.
Вредност набавке је 179.166.167,00 динара.
ШТА ЋЕ СЕ СВЕ РАДИТИ?
Надзор на пројектом ће имати неколико делова. Најпре, Пројекат за грађевинску дозволу новог моста преко Саве.
Потом, пројекти за грађевинске дозволе нових приступних саобраћајница са новобеоградске стране и на Савском венцу.
Пројекат рушења Старог савског моста, који подразумева
- Демонтажу челичне конструкције
- Рушење трамвајске и друмске саобраћајнице на мосту
- Демонтажу хидротехничких инсталација
- Уклањање телекомуникација и осталих комуникација
- Елаборат привремене пловидбе за време рушења моста
- Пројекат припремних радова
Идејни пројекат градилишног платоа
КАКО ЋЕ ИЗГЛЕДАТИ НОВИ МОСТ НА САВИ?
Нови савски мост ће бити челична конструкција. Статички систем је двоструки челични лук са затегом, при чему се затега пружа целом дужином моста са сталном статичком висином.
Главни распон чине два лука од по 166 метара који су нагнути један према другом под углом од 10 степени.
Лукови су неједнаке висине и ослоњени су на стубове Ц3 и Ц4 а са затегом повезани на приближно 8,5 метара висине, наводи се у огласу.
И једну и другу затегу придржава 12 зракасто распоређених вешаљки. Челична конструкција се ослања на шест армирано-бетонских стубова од којих су два у реци и њихова висина је 15 и 23 метра. Положај стубова у реци је такав да не долази у додир са темељима старих стубова.
Изградња темеља нових стубова подразумева дубоко фундирање, пише у огласу.
Усвојено је решење да се уграде шипови пречника 1500 милиметара и то за стуб Ц3 на дубини од 20 метара у кречњак, док је за стуб Ц4 превиђена уградња шипова у лапор на дубини од 30 метара.
Мост ће имати прилазне пешачко-бициклистичке рампе ширине 2,3 метра и биће повезан на шеталишта.
Саобраћајни профил на мосту предвиђа две коловозне траке од 6,5 метара, трамвајски коридор у средини ширине 8 метара и тротоаре са бициклистичким стазама од по 3,3 метра.
СТАРИ САВСКИ МОСТ СЕ ИЗМЕШТА У ВЕЛИКО СЕЛО?
Иако је годинама било различитих идеја шта учинити са Старим савски мостом, од тога да буде скулптура у парку ,,Ушће“, до идеје да повеже Нови Београд и Аду Циганлију, по документима судећи то неће бити случај.
Како смо раније извештавали, у огласу за иградњу једног другог моста – пешачко-бициклистичког у новобеоградским блоковима, помиње се да је ЦИП раније тестирао идеју о премештању Старог савског моста између Аде и Новог Београда, али је студија показала да је то неизводљиво због превисоке цене и визуелног ефекта.
Студија о процени утицаја на животну средину уклањања моста садржи информацију да је план да се делови моста привремено изместе на парцелу поред Дунава, низводно од Београда у Великом селу.
Из Студије утицаја на животну средину уклањања Старог савског моста
Разлог је осим близине речног тока и то што је парцела у потпуном власништву града Београда и у ближој околини нема објеката.
Радови на изградњи приступних саобраћајница са новобеоградске стране почели су уклањањем објеката на траси Земунског пута поред Старог сајмишта и повезивањем Булевара Зорана Ђинђића са Владимира Поповића.
Градоначелник Београда Александар Шапић почетком године је за јун најавио радове на уклањању Старог Савског моста.
Рок за понуђаче на тендеру за надзор над пројектом је отворен до 7. јуна ове године.
Рок за изградњу новог моста је 3 године.
Рушење старог и изградња новог моста ће се финансирати из кредита који је од 79,9 милиона евра који је Влада Србије склопила са групацијом БНП Парибас, а кредит је осигуран код Кинеске увозно извозне финансијске корпорације.
Портал јавних набавки, Беоланд
ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: ЈУГОИМПОРТ СДПР ГРАДИ СТАНОВЕ УМЕСТО КАСАРНЕ У ЗЕМУНУ
ВИКТОРИ ГАРДЕНС – КОМПЛЕКС СА ПРЕКО 1200 СТАНОВА НА ЧУКАРИЦИ