(Фото: Београдске.рс)
Међународна мапа уметности се мења, појављује се нова генерација културних чворишта, далеко од глобалних финансијских центара, инвеститора и трговаца некретнинама, цитира британски сервис америчког теоретичара социјалне и економске теорије, Ричарда Флориду.
Он је познат по ставу да креативност убрзава урбани развој: Боеми и уметници прелазе у градске, радничке или напуштене индустријске области у потрази за јефтинијим смештајем и студијским простором. Они чине место забавним и занимљивим, а креативну средњу класу привлаче отворене заједнице – и култура и садржаји који долазе с њима.
И управо то је оквир који је уз Банкок, Дакар, Шаржа (Уједињени Аарапски Емирати) и Мексико Сити, сврстао српску престоницу међу пет најкреативнијих на свету.
Дуго изопштен из међународних токова, Београд је поново центар савремене уметности, наводи Би-Би-Си (BBC).
Град под утицајем младих постаје светска дестинација за журке, захваљујући разноликој сцени која ,,покрива“ жанрове од фолка до новог српског хип-хоп таласа. Београд је такође дестинација за љубитеље бруталистичке архитектуре.
Локалне уметничке школе су задржале својеврсан занатски приступ, што је допринело квалитету, можда због дуге изопштености из уметничких трендова током и након деведесетих година.
Шамизла (Shamizla) је дизајнерски шоурум, који има намештај домаћих и регионалних дизајнера, док је Супермаркет концепт продавница која спаја моду, дизајн, уметност и гастрономију, наводи британски сервис у свом тексту.
Током 2018. године, Октобарски салон, бијенале савремене уметности српске престонице, био је домаћин бројних изложби, поред осталих и Јоко Оно, Анселма Кифера, Такашија Муракамија, Олафура Елиасона, чиме је привукао пажњу међународне уметничке јавности.
Са њима су се представили и српски уметници Нина Ивановић, Александра Домановић, Иван Грубанов и Маја Ђорђевић.
И док се недавно обновљени Музеј савремене уметности до сада фокусирао махом на радове настале у време Југославије (тренутно се припрема изложба суперзвезде перформанса Марине Абрамовић), београдске галерије се више оријентишу на нову уметност која настаје тренутно.
Галерије Еугстер, Дрина и Лауфер су препоручене дестинације да се упозна градска сцена. Уметнички простор као што је U10, негује такође локалне таленте, док је напуштена фабрика Циглана постала центар уличне уметности, наводи BBC.