Улаз у тунел Бели поток, Фото: Београдске.рс
После више од три деценије од званичног почетка радова отвара се део обилазнице око Београда до петље Бубањ Поток.
Изграђено 47 километара, шест трака пројектовано за брзину од 120 километара на час.
Иако је сада обилазница ауто-путем спојена са Коридором 10 код Бубањ Потока, најављено је да ће се ускоро градити и наставак, тзв. сектор Ц од Бубањ Потока и Винче, преко Дунава, до Панчева, у дужини од 31 километар, како би се наставио саобраћајни прстен.
Предвиђена је градња комбинованог друмско-железничког моста преко Дунава, између десне обале насеља Винча и леве обале насеља Старчево и наставак железничке пруге Бели Поток-Панчево у дужини од 29 километара.
Тунел Бели поток Фото: Београдске.рс
На том потезу планирана је градња два тунела, Бубањ поток и Лештане, као и велики друмско-железнички мост код Винче.
До сада су возила од Стражевице до Бубањ Потока користила Кружни пут.
Сектор 6 београдске обилазнице састоји се од две траке (пун профил) аутопута од тунела Стражевица до петље Бубањ Поток (укључујући и петљу), у дужини од 9,74 км.
У оквиру сектора 6 комплетно је изведена и десна и лева трака ауто-пута, која укључује отворену деоницу трасе, тунел Бели Поток, петље Авала и Бубањ Поток, два моста у трупу аутопута: мост бр. 16 и мост бр. 17, два надвожњака у петљи Авала, осам мостова у петљи Бубањ Поток, као и четири надвожњака дуж сектора 6.
Када је реч о тунелу Бели Поток, лева цев и десна цев дуге су по 360 метара.
Радове су изводили кинеска комапнија Пауер Чајна, азербејџански Азвирт и домаћи подизвођачи.
Петља Авала Фото: Београдске.рс
Стручни надзор су обављали Грађевински Институт Централна Путна Лабораторија д.о.о. и Макспро д.о.о, Адомне д.о.о. и Аба-геодетска кућа д.о.о .
Они су градили другу траку обилазнице око Београда, од новог моста на Сави код Остружнице до Стражевице заједно са новим тунелом, и обе траке до Бубњ Потока – (секторе 4,5 и 6 у дужини од 20,4 км), а уговорена вредност радова заједно са анексима износи 325,1 милион евра.
Пројекат је финансиран 15 процената из буџета Србије, а преосталих 85 процената од кредита кинеске Ексим банке.
Обилазница ће смањити број возила на мосту Газела, који је један од наших најоптерећиних саобраћајница, преко којег дневно пређе између 200.000 и 250.000 људи, скоро 130.000 возила, више од 7.000 лаких камиона и више од 3.000 возила јавног превоза.
ИЗГРАДЊА КРОЗ ДЕЦЕНИЈЕ
Седамдесетих година прошлог века започело се са плановима око изградње саобраћајног прстена око Београда којим би се тешки теретни саобраћај изместио из главног града.
Планови о изградњи обилазнице прављени су у време изградње некадашњег ауто-пута Братство и јединство, који је замишљен као главна путна саобраћајница тадашње СФРЈ.
Пројекат изградње саобраћајног прстена око Београда, који је израдио Институт за путеве, предвиђао је да се повежу Батајница, која се налази на новосадском ауто-путу, Добановци на загребачком ауто-путу, Остружница на обреновачком и Бубањ Поток на нишком ауто-путу.
Већ тада је план био да обилазница настави преко Лештана до Панчева.
Са градњом једне траке приоритетне деонице од Добановаца до Бубањ Потока започело се крајем осамдесетих и почетком деведесетих година прошлог века уз помоћ кредита који је одобрило неколико европских банака.
Радови су због распада савезне државе, рата и санкција касније били обустављени, па поново настављени.
Неимари су крајем априла 1999. године завршили радове на деоници од Добановаца до Остружнице.
Радови на сектору Б, од моста на Сави код Остружнице до Бубањ потока, почели су у септембру 2018. године.
Рок од 3 године је због пандемије и других изазова продужен.
Б92, Београдске
ВИДЕО