ДРЖАВА ТРАЖИ ИНВЕСТИТОРА ЗА ЗГРАДУ ,,ПРОКОПА“

(Фото: ЦИП)

 

Станична зграда ,,Београд Центар“ могла би да буде коначно изграђена уколико држава пронађе инвеститора који би био заинтересован да улаже.

Дирекција за имовину Републике Србије расписала је позив приватним инвеститорима да учествују у завршетку железничке станице “Прокоп”.

Како се наводи на сајту Дирекције, правним лицима се нуди “заједничка градња” комплекса, где Република Србија улаже земљиште и простор на већ изграђеним објектима, док би партнер финансирао завршетак недостајућих јавних и комерцијалних садржаја.

Према уговору, финансијер је дужан да обезбеди све техничке услове за градњу, прибави документацију за грађевинску дозволу, као и да приложи идејно решење самих објеката.

Након изградње јавни део комплекса, попут станичне зграде и паркинга потребних за несметано фунцкионисање железничке станице, остаће у власништву Републике Србије.

Урбанистички пројекат железничке станице „Прокоп“ подразумева укупно 118.436 м² бруто простора комбиноване намене.

На изградњу станичне зграде (П+2) отпада само 13.886 м², а укључиваће простор за путнике, железничке садржаје, као и све техничке и службене просторије.

Функционалним зонирањем садржаја по нивоима потпуно ће бити одвојени токови путника од токова корисника будућег тржног центра и запослених.

Комплекс ће опслуживати и велика гаража са 1200 паркинг места, а планирано је и велико комерцијално крило са чак 51.750 м² БГРП.

Главни улаз у станичну зграду биће са Булевара кнеза Александра и из Улице Драгана Манцеа.

Циљ оваквог аранжмана са приватним инвеститором јесте да се железнички део комплекса заврши без улагања државе и није први покушај да се оваквим моделом реши питање овог стратешког објекта.

Иако понуда изгледа привлачно, покушаји да приватни инвеститор изгради станицу до сада нису били успешни, пре свега због тога што приватни инвеститори воле да прате државна улагања и не воле ризик.

Колико год потенцијал “Прокопа” био велики, ради се о неразвијеној и неконкурентној локацији за коју не постоји визија или догледан план. Због тога, без јаких гаранција, нико није желео да му се “утрапи” политички пројекат и потенцијално велики финансијски губитак. Да ли је најновији позив инвеститорима атрактивнији и да ли су услови за ову инвестицију заиста побољшани?

 

ЗА САДА БЕЗ МЕТРОА ДО ПРОКОПА

Изградња прилазних саобраћајница са аутопута је посебан пројекат који је у надлежности града, а за будућег инвеститора изузетно је важно да прати изградњу комплекса. Остала инфраструктура од велике важности за комплекс има још мање изгледе. У међувремену компромитован је и вишедеценијски план за метро, укидањем критично важне осовине Трг Славија-Клиницки Центар-Прокоп, што је за ову локацију немогуће компензовати у саобраћајном смислу.

То су драматичне и дугорочне промене, које ће утицати и на развој станичног комплекса, али и на читав нови градски центар планиран да га окружује.

Да ли ће овог пута понуде бити квалитетне и да ли ће неко коначно прихватити изазов остаје да видимо.

Позив домаћим и страним правним лицима отворен је до 30.08.2019. године, након чега ће мешовита комисија размотрити пристигле понуде и донети одлуку о евентуалном партнеру.

Београдске.рс, Беобилд, Дирекција за имовину Републике Србије

 

Читајте још: Прокоп добио лифтове

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.