Стари савски или Мост Миладина Зарића, један је од најсликанијих и најпознатијих објеката у Београду. Није, међутим, био „фотогеничан“целе године зато што је половина рефлектора који обасјавају његову лучну конструкцију одавно прегорела и није поправљена. Надлежни за Београдске.рс најављују да ће проблем бити решен.
Вишемесечно неодржавање расвете деловало је још необичније када се зна да је мост од недавно део Просторног плана подручја посебне намене, документа који чини основу за развој пројекта „Београд на води“.
Тако је Мост Миладина Зарића постао део гротескне слике – на једној страни је новоизграђена Сава променада, чији су аутори за њено осветљење недавно награђени, док се изнад реке пружа запуштена мостовска конструкција.
Редакција Београдских је неколико дана утврђивала ко треба да поправи рефлекторе, а одговор је стигао од техничког директора ЈКП Јавна расвета.
„Декоративно осветљење на Мосту Миладина Зарића је у нашој надлежности. По добијању пријаве сам обавестио надлежну службу одржавања и у најкраћем року ћемо оспособити рефлекторе који нису у функцији“, каже за Београдске.рс Владимир Ристић, директор Сектора техничких послова у ЈКП Јавна расвета.
МОСТОВИ ЧЕСТО У МРАКУ
Проблеми са декоративном расветом у Београду, а посебно на мостовима нису, нажалост, реткост. Мост Младина Зарића је после обављене реконструкције током 2007. и 2008. године добио декоративну расвету која се није добро показала. Надлежни су тада прегореле рефлекторе правдали „неочекиваним и великим вибрацијама на објекту“, за шта су индикретно оптуживали пројектанте. Након двогодишњег мрака постављени су нови рефлектори који су на конструкцији до данас. Бранков мост је донедавно имао проблем са неколико рефлектора, међутим, они су убрзо поправљени.
Мост Газела, како смо то раније објавили, у мраку је због недостатка новца. Према пројекту из 2009. године, његово осветљење би коштало нешто више од 30 милиона динара. Можда би сада, као својеврсна међа Београда на води, Газела коначно могла да добије расвету достојну локације и значаја.
НОВА РЕКОНСТРУКЦИЈА МОСТА
Дирекција за изградњу Београда је током јесени објавила пет идејних решења за будући изглед и функцију Моста Миладина Зарића. Он би требало да буде проширен за по две траке и трамвајску трасу, док би постојећа конструкција била исечена и подигнута осам метара изнад нове, а служила би пешацима и бициклистима као зелена оаза. Последњи рок који се помиње за почетак реконструкције је 2008. година.
Припремио: Бојан Гајић