Страхињића Бана и Палмотићева су улице које би већ следеће године могле би да добију ново рухо. (На слици трг у Палмотићевој који се тренутно гради)
Градски урбаниста Марко Стојчић наводи да је покренут поступак за израду пројектне документације за реконструкцију ових саобраћајница. Основна идеја је „да се те улице уреде како би једноставније и боље функционисало паркирање у оквиру зона предвиђених за то“.
Како Стојчић наводи, процена је да је коловоз превелике ширине у односу на потребе, и да је ово права прилика да се изгради тротоар прописне ширине, пишу Новости.
– Реконструкција ће омогућити несметано кретање пешака и да се коначно онемогући паркирање возила до самих објеката. Пешаци у обе ове улице не могу да функционишу нормално. То ће се урадити науштрб ширине коловоза. Уједно, биће размотрена могућност да се у Улици Страхињића Бана изгради и бициклистичка стаза којом би се повезали делови од Француске улице до Калемегдана.
Будући изглед, обезбедиће решење које у потпуности задовољава потребе Београђана, а са друге стране даје првенство пешацима у односу на аутомобиле – каже Стојчић.
Израду техничке документације за реконструкцију улица Страхињића бана од Француске до Тадеуша Кошћушког и Палмотићеве улице расписао је Секретаријат за инвестиције.
Рок за подношење понуда је 12. октобар.
За Палмотићеву се у техничкој документацији тражи да се уради идејно решење и пројекат за извођење. Зона обухвата део од Косовске до Џорџа Вашингтона, Улицу Милана Кашанина, као и Улицу Милутина Бојића.
ТРАЖЕ АНАЛИЗУ ТЛА
ЗА израду техничке документације за обнову Страхињића Бана неопходно је спровести бушења и анализу тла како би се одредила носивост. Техничким решењем саобраћајних површина предвидети тротоаре адекватне за стамбено-пословну зону, како по питању ширина, тако и по питању застора од камена. Подлогу предвидети да носи и снабдевачки и интервентни саобраћај, за возила до три и по тоне. На свакој раскрсници обезбедити по једно паркинг-место за лака доставна возила ради претовара робе.
– Уколико постоје просторне могућности у регулацији предметне улице организовати обострано паркирање. Техничким решењем саобраћајних површина обезбедити проточност и безбедност саобраћаја. На местима где је могуће да буде угрожена безбедност пешака предвидети заштитне стубиће.
Дуж улице присутан је дрворед у надлежности је ЈКП „Зеленило-Београд“. Планом у потпуности заштитити постојеће јавно зеленило и увести нове саднице где год за то постоје просторне могућности – наводи се у документацији.
Почетак улице Страхињића Бана, до Француске обновљена је у склопу уређења Скадарлије, претпрошле године. Тада су градски челници најавили њену реконструкцију до Тадеуша Кошћушког за ову годину.
Читајте још: Продаја Сава центра – нови покушај за 750 евра по квадрату