Положај трасе Фото: Беоинфо/ЦИП
Спрема се наставак изградње обилазнице око Београда и то наредних пет километара Сектора Ц.
Путеви Србије поднели су Министарству заштите животне средине захтев за одлучивање о потреби процене утицаја на животну средину пројекта фазна изградња прве деонице аутопута Е-70, обилазница око Београда и Панчева – сектор Ц и нова обилазна пруга Бели Поток-Винча-Панчево са друмско-железничким мостом преко Дунава код Винче.
Реч је о документу који се детаљно бави утицајем пројекта на окружење, са посебним акцентом на буку и издувне гасове и детаљно доноси анализу тренутног стања на терену.
Предмет пројектовања овог дела документације је израда прве деонице аутопута од петље Бубањ поток закључно са петљом Болеч приближне дужине 5.370 метара, ширине и броја возних трака 4 x 3,75 и ширине разделног појаса од 4 метра.
Почетни део трасе пролази кроз терен брдског карактера због чега су на траси предвиђена два тунела, „Бубањ поток“ и Лештане“.
У овој зони приметна је велика изграђеност локације, углавном приземним објектима намењеним становању и услужним делатностима. На стационажи аутопута km 3+500, планирано је приближавање једноколосечне пруге са десне стране која ће бити предмет посебне пројектне документације.
КАРАКТЕРИСТИКЕ ТУНЕЛА
Тунел Бубањ поток са две тунелске цеви приближне дужине 1.300 метара – десна цев са три, а лева са две траке. Специфичност леве тунелске цеви је да је она већински са две саобраћајне траке, док се на прилазу петљи Бубањ поток, услед положаја и карактеристика изведеног излива за смер Панчево – Београд, тунелска цев шири на профил са три саобраћајне траке.
Тунел Лештане обе тунелске цеви са по две траке у дужини 730 метара.
У трупу аутопута се налази 8 мостова, док их је пет на петљама, надвожњацима и девијацијама. Предвиђена је једна денивелисана раскрсница ,,Болеч“, као и четири девијације.
Циљ изградње планираних саобраћајница је да се омогући преусмеравање првенствено транзитног, али и локалног теретног саобраћаја, и на тај начин допринесе растерећењу основне мреже градских саобраћајница Београда и Панчева.
Будући мост се планира преко међународног пловног пута, реке Дунав, и као такав je тачка укрштања са речним саобраћајем.
ПЕТЉА БОЛЕЧ
На око 1650m после тунела Лештане, следи петља Болеч која омогућава везу деонице 1 сектора Ц са државним путем IIА реда, број 153 (деоница Лештане – Бећарево брдо). Сама петља је у близини насеља Болеч, односно Лештана и Винче.
Поменутим државним путем остварују везе дуж десне обале Дунава до Смедерева. Планирано је да веза петље и пута нижег реда буде кружна раскрсница.
После петље, смерови на аутопуту се раздвајају, уз увођење трасе обилазне пруге између њих, те се такав распоред задржава и на мосту преко Дунава. У овој зони је и престанак обухвата предметног Идејног решења.
Предметна деоница пролази кроз катастарске општине К.О. Бели Поток, К.О. Зуце, К.О. Болеч, К.О. Лештане, К.О. Калуђерица и К.О. Ритопек.
Идејно решење је израдио Саобраћајни институт ЦИП из Београда.
Заинтересована јавност може да изврши увид у садржину захтева сваког радног дана од 11-14 часова у просторијама Министарства заштите животне средине у Београду, Омладинских бригада 1, канцеларија 426.
Такође и на службеном сајту Министарства и да достави своје мишљење у року од 10 дана од дана објављивања овог обавештења.
ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: ОВО ЈЕ ВОЗ КОЈИ ЋЕ ВОЗИТИ ДО СТАДИОНА И САЈМА