Брдо испод којег пролази тунел према Раковици Фото: Београдске.рс
Како да се изгради двоколосечна пруга од будуће станице Бг воза ,,Макиш“ кроз тунел ,,Кнежевац“ до Раковице, једно је од главних питања којим се бави управо објављен Урбанистички пројекат.
Површина за коју се утврђује јавни интерес овим пројектом је већа од 101.000 квадрата. Због пројекта ће бити извршена препарцелизација и формирање грађевинске парцеле ГП1, а земљиште се налази у јавној својини, односно припада железницама.
На почетно-завршној станици линије 3 БГ воза у Макишу планирано је и укрштање са линијом 1 београдског метроа.
У току је и израда техничке документације за изградњу станице Бг воза ,,Макиш“ , као и пруге од тунела у Макишу до излаза у Раковици са свим потребним садржајима, наводи се у документацији.
Пројектни задатак за ЦИП био је да се обезбеди двоколосечна пруга од тунела ,,Кнежевац“ до будуће станице Бг воза ,,Макиш“ , због чега се пројектује измештање скретница и железничке инфраструктуре.
Тиме је дошло и до делимичног измештања излазног колосека за Лапово/Пожаревац, излазног колосека за Банат, као и улазног колосека из Баната, наводи се у пројекту.
Планирано је и насипање терена до коте 74.
БГ ВОЗ ДО 2030. 500 ПОЛАЗАКА ДНЕВНО
Тунел Кнежевац је пробијен 1987. године да споји Раковицу и Макиш и иде испод Видиковца.
Тренутно га не користе путнички возови.
Станица Макиш налазиће се уз будућу метро станицу, са најмање два перона дужине 110 метара и најмање три станична колосека, уз изградњу неопходних објеката за железничке и друге садржаје.
Брзина возова била би 50 километара на час, рекао је Горан Весић, министар саобраћаја, инфраструктуре и грађевинарства овог пролећа.
Да подсетимо, У Скупштини града је крајем 2021. године усвојен План генералне регулације (ПГР) који уз метро предвиђа и ширење линија БГ воза, који ће у будућности имати 76 станица и 500 полазака дневно.
Урбанистички пројекат за утврђивање јавног интереса због измештања улазно-излазних колосека за повезивање линије БГ воза на постојећу железничку инфраструктуру у зони ранжирне станице Макиш у Београду, израдио је Саобраћајни институт ЦИП, а на јавној презентацији је до 27. септембра.
Захтев за потврђивање Урбанистичког пројекта поднела је АГЕНЦИЈА ЗА ПРОСТОРНО ПЛАНИРАЊЕ И УРБАНИЗАМ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ, Краља Милутина бр. 10а, Београд, а у име инвеститора ИНФРАСТРУКТУРА ЖЕЛЕЗНИЦЕ СРБИЈЕ а.д. Немањина бр.6, Београд.
ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: ОВО ЈЕ ВОЗ КОЈИ ЋЕ ВОЗИТИ ДО СТАДИОНА И САЈМА