Фото: Приказ будућег хола станичне зграде/Проаспект
Након што је Републичка комисија за заштиту права у поступцима јавних набавки делимично поништила тендер за изградњу зграде аутобуске станице у Блоку 42 на Новом Београду, процедура јавне набавке је настављена.
Рок за пријаву заинтересованих извођача продужен је до 3. априла, док је вредност посла процењена на 5,63 милијарде динара (око 48,1 милиона евра).
Како подсећа Екапија, привобитно је тендер за градњу централне станичне зграде био отворен до 22. новембра прошле године, међутим он је у више наврата продужаван, да би у једном тренутку био и делимично поништен, а овакву одлуку Републичка комисија за заштиту права у поступцима јавних набавки, донела је на основу захтева за заштиту права који је поднела компанија Штрабаг.

Предња фасада будућег објекта станичне зграде Фото: Документација тендера
Ова компанија је, како се наводи у документу, 27. децембра поднела захтев којим се жалила, између осталог, на поступање наручиоца приликом израде конкурсне документације, указујући да се „даје предност одређеним произвођачима техничке опреме и да се директно искључује конкуренција“.
Такође, Страбаг је указао и да се од понуђача тражило да има инжењере са експертским Cisco сертификатом, а како су навели „овако постављен критеријум има за циљ да се додатно ограничи конкуренција и да предност понуђачима који нуде Cisco опрему“.
Подносилац захтева је у захтеву за заштиту права истакао да се обратио наручиоцу захтевом да изврши одговарајуће измене у документу „Техничке спецификације са обрасцем структуре цена“ и то када је реч о подополагачким, каменорезачким радове, сувомонтажним и керамичарским радовима. Такође, навели су и да су техничке спецификације и пројектна документација неусклађене у појединим деловима.
ИЗМЕНА ДОКУМЕНТАЦИЈЕ
Републичка комисија је одређене наводе Старбага оценила као основане, а одређене као неосноване.
У најновијем документу који је објављен као део овог јавног позива стоји да је конкурсна документација за јавну набавку измењена на више начина.
Између осталог, уклања се могућност авансног плаћања, а максимални рок за извођење радова се смањује са 730 на 640 дана.
Из модела уговора брише се авансно плаћање, а мењају се и одређени услови у делу списка изведених радова. И техничка спецификација је измењена у складу са одговорима на захтеве за појашњење и решењем Републичке комисије.
Екапија
У блоку 42 се гради и станична зграда железничке станице ,,Нови Београд“.
ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: НОВИ ТЕСЛИН МУЗЕЈ ИНСПИРИСАН МАГНЕТНИМ ПОЉИМА