КУЛА ОД 100 МЕТАРА ПОРЕД СТАНИЦЕ НА НОВОМ БЕОГРАДУ

Машиноипројект копринг/Проаспект/Министарство за заштиту животне средине

Поред улаза у будућу железничку станицу на Новом Београду, на углу улица Милутина Миланковића и Антифашистичке борбе градиће се кула од 100 метара са 390 станова.

Имаће 29 спратова, док ће на врху два бити увучена. Између 11. и 13. спрата ће се налазити отворен простор, као визелно памтљив елемент.

Комплекс ће садржати депанданс дечије установе на 600 квадрата.

За потребе смештања мирујућег саобраћаја планиране су четири подземне етаже. У зони партера остварено је 19 ПМ, а у подземној гаражи 701 ПМ, укупно 720 ПМ. Од укупног потребног броја паркинг места, 29 ПМ је резервисано за особе са посебним потребама (5%).

Објекат који је концепцијски био део решења са конкурса од пре осам година сада је у Министарству грађевинарства на провери како би се одлучило о потреби процене утицаја таквог објекта на животну средину.

Архитектонски концепт стамбено пословног објекта „Кула М2“ се ослања се на Идејно решење планираних објеката комплекса аутобуске и железничке станице у БЛОКУ 42 на Новом Београду – Додатна урбанистичко архитектонска разрада првонаграђеног конкурсног решења – из маја 2016. године, које је израдио ауторскитим проф. Владимир Лојаница, дипл. инж. арх. и проф. Милан Лојаница, дипл. инж. арх.

Инвеститор комплекса је  GUPIX NBG doo Beograd, док је документацију израдио Машинопројект копринг.

О КУЛИ

Својом позицијом кула тежи да се удаљи од неповољних утицаја интензивног саобраћајног чвора, истовремено отварајући са виших етажа нове потенцијале за квалитетне градске визуре.

Објекат израста из плочасте површине станичног трга железнице, са сопственим припадајућим простором око себе такође резервисаним за јавни трг, који је значајна допуна у урбаној физиономији града и који увећава употребну вредност градске територије и квалитет доживљаја, уз увођење еко-система наглашених зелених морфологија – заштитног пејзажног прстена.

Машинопројект копринг/Проаспект


Контакт објекта са партером одликује проточност пешачких кретања и визура на нивоу приземља, остварених кроз колонаде, док је удобност прилаза објекту и коришћења садржаја у приземљу подржана увођењем надстрешница на стратешким позицијама улаза и приступа објекту.

Део куле који кореспондира са хоризонталним регулацијама у непосредном окружењу разлаже се у виду нижег и вишег базиса, који су према тргу железничке станице обликовани тако да и сами формирају интерни наставак јавне површине и усмеравају пешачке токове ка главним улазима у објекат.

Виши базис је у залеђу трга, наставља висинску регулацију постојећег објекта НЦР, а заједно су визуелни одговор на изражен утицај линеарности конструкције железничког моста у залеђу.

Ка вишим етажама просторно-волуметријске реакције на утицаје из непосредног окружења су сасвим умирене, тако да из разуђеног базиса израста вертикална призматична форма куле, управно постављена у односу на железнички саобраћај.

Своје подужне стране отвара ка тргу и визурама ка Новом Београду али и ка Старом граду.

Идеја просторно-визуелне интерпретације својеврсног портала своју рефлексију налази у самом обликовању куле, чију волуметријску монолитност прекида ваздушна цезура у средишњем делу од 11-13 спрата, што представља кључни обликовни мотив објекта, који у многоме доприноси његовој особености и препознатљивости.

Архитектонски израз тежи укусу савременог доба и свежини идеја које могу да понесу намену и идентитет места – памтљивост комплекса. Читава представа целине је допуњена и оплемењена уношењем елемената природе у архитектуру, што је био разлог позиционирања појасева вегетације и покренуте топографије терена, (зелени
пошумљени брег, парковске површине у наставку станичног трга и сл.) у пројекат.

ekologija.gov.rs

ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: ТРИ КУЛЕ ОД 100 МЕТАРА ПРЕД ГРАДСКОМ СКУПШТИНОМ

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

0 0 гласови
Гласање за чланке
Региструј се
Обавести о
guest

1 Коментар
Највише гласова
Најновије Најстарије
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
Pera
Pera
6 месеци пре

Da li se zna kad će krenuti… Читај даље »

1
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, испод текста можете да пошаљете коментар.x