ТУНЕЛ КОД ЕКОНОМСКОГ ФАКУЛТЕТА ДОБИО НОВУ ТРАСУ

ТУНЕЛ КОД ЕКОНОМСКОГ ФАКУЛТЕТА

Фото: Град Београд

Тунел који би требало да споји савску и дунавску обалу и тако значајно скрати путовање, смањи гужве и загађење у центру Београда, добио је нову трасу и методу изградње.

То се види у документу који је на Раном јавном увиду за потребе израде Плана детаљне регулације.

У оквиру границе Плана налазе се зоне портала тунела на Савској и Дунавској падини, са приступним везама од Карађорђеве улице до Булевара деспота Стефана (зона објекта Полицијске управе за град Београд), као и зона тунелских деоница (стара и нова траса).

Површина обухваћена Планом износи око 34.97 ha.

Шира ситуација предметног подручја (нова и стара траса) Фото: Беоинфо/Урбанистички завод Београда

Планиране су две тунелске цеви, са по две саобраћајне траке, које се предусеком, из парка Луке Ћаловића спуштају према порталу на Савској падини.

Саобраћајнице пролазе испод Улице Гаврила Принципа и даље пониру у тунел који се наставља испод Теразија, затим Нушићеве и потом од Улице Џорџа Вашингтона прати трасу Булевара Деспота Стефана. Нивелета се затим пење до портала на Дунавској падини, где се приступном рампом долази до нивоа Булевара деспота Стефана.

Да подсетимо, ранија траса је подразумевала правац Таковске улице.

Тунел ће се уместо досадашње класичне методе градње реализовати применом ТБМ технологије (Tunnel Boring Machine).

Овим ће се, како се наводи, убрзати извођење радова и смањити негативни утицаји на окружење.

Процењује се да ће се гужве смањити за 14%, док ће се знатно брже долазити из једног дела града у други.

ПРЕДЛОГ ПЛАНСКОГ РЕШЕЊА

Предложене планиране намене површина су:

1. у зони портала на Савској падини: мрежа саобраћајница и зелене површине – трг и сквер

2. у зони портала на Дунавској падини: мрежа саобраћајница, површине за објекте и комплексе јавних служби (комплекси посебне намене – Ј11).

3. у зони тунелских деоница, изнад планиране трасе тунела важи планирана намена из важећих просторних и урбанистичких планова.

Површине за објекте и комплексе јавних служби налазе се у зони Дунавске падине (МУП РС, Полицијска управа за град Београд). Због потреба проширења саобраћајног профила Булевара деспота Стефана, за по две траке по смеру непосредно у делу портала при понирању у тунелску деоницу где се задржавају две траке по смеру, део катастарске парцеле МУП-а планираће се у површинама јавне намене – мрежа саобраћајница.

Имајући у виду планиране трасе и коридоре тунела са значајном фреквенцијом саобраћаја, Планом ће посебна пажња бити посвећена обезбеђењу доступности јавних служби, односно неометаном и са становишта безбедности сигурном приступу објектима јавних служби.

Парк Луке Ћеловића

Према планираном решењу се редукује и дели на два одвојена простора. Први се у форми трга налази уз простор Економског факултета, а други који представља већи, преостали део некадашњег парка, планира се као тип сквера, омеђен је улицама Гаврила Принципа, Карађорђеве и Личке улице.

Носилац израде Плана је Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове, док је Урбанистички завод обрађивач.

Наручилац плана је Институт Јарослав Черни.

Рани јавни увид ће трајати до 23. јуна 2025. у Градској управи.

Беоинфо

ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: МИНИСТАРСТВО ИЗДАЛО ПРИЈАВУ РАДОВА ЗА НОВИ МОСТ

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.