МИНИСТАРСТВО ИЗДАЛО ПРИЈАВУ РАДОВА ЗА НОВИ МОСТ

БЛИЖИ СЕ РУШЕЊЕ СТАРОГ И ИЗГРАДЊА НОВОГ САВСКОГ МОСТА

Фото: Овако ће изгледати нови мост на Сави

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре издало је потврду о пријави радова за градњу новог моста преко Саве у Београду.

То је и последњи папир који је неопходан инвеститорима држави Србији и граду Београду да би градња могла да почне.

“Министарство грађевинарства, поступајући по захтеву инвеститора Републике Србије и града Београда издаје потврду којом се потврђује пријава радова на изградњи новог моста на месту Старог савског моста”, пише између осталог у потврди о пријави радова, преноси Нова.рс.

Наводи се и да је датум планираног почетка извођења радова који је инвеститор навео у пријави 2. јун 2025, те да се са извођењем радова може почети (одмах) по објављивању те потврде. У том документу пише ида је инвеститор приликом подношења захтева за грађевинску дозволу доставио и Студију о процени утицаја на животну средину, коју је израдио Саобраћајни институт ЦИП.

Грађевинска дозвола за изградњу новог савског моста издата је у октобру прошле године, а за тај пројекат још у новембру 2022. подигнут је кредит у износу од 79,9 милиона евра од француске банке БНП Парибас, док се из текста уговора могло видети да је укупна вредност пројекта процењивана на око 94 милиона евра.

Кинези и Миленијум тим


Судећи по доступној документацији, извођач радова биће кинеска компанија POWER CHINA, која је иначе ангажована на великим пројектима у Србији.

Један од њих је изградња београдског метроа, односно прве две његове линије, али и EXPO.

Задатак да пројектују нови мост добили су Факултет техничких наука из Новог Сада, IO DESIGN ENTERPRISE у власништву Дејана Срејића и Слободана Јаћовића и још две компаније – “Миленијум тим” и Мостоградња инг”.

ДЕТАЉИ О НОВОМ МОСТУ

Носилац пројекта: 

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије

Назив пројекта: 

Изградња новог моста  преко реке Саве на месту старог моста у Београду

Инвеститор: 

Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Града Београда

Извођач: 

Power China

Пројектант: 

Саобраћајни институт CIP  д.о.о., Београд,

Стратешки и правни основ: 

  • План развоја железничког, друмског, водног, ваздушног и интермодалног транспорта за период 2015-2020.
  • Генерални мастер план саобраћаја у Републици Србији 2009-2027.
  • Споразум о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре између Владе РС и Владе НРКине
  • Уговорни споразум  за Пројекат изградње новог моста  преко реке Саве на месту старог моста Београду  

Значај пројекта: 

Основна улога новог моста је повећања капацитета саобраћајнице за повезивање сремског и шумадијског дела града, као и увођења саобраћајних токова у простор у обухвату границе Просторног плана подручја посебне намене уређења дела приобаља града Београда – подручје приобаља реке Саве за пројекат „Београд на води“. На простору реализације пројекта сустичу се и међусобно преплићу скоро сви видови саобраћаја и саобраћајних подсистема, што се посебно истиче на десној обали Саве. Примарну уличну мрежу простора чине државни путеви I реда (мото-пут и магистралне саобраћајнице), као и улице I и II реда, а секундарну приступне саобраћајнице и локална улична мрежа.

Статус пројекта: 

У току су припремни радови на демонтажи и рушењу конструкције старог моста. Завршена је изрдад ПГД- а, и исходована је грађевинска дозвола. У току је израда ПЗИ за мост и приступне саобраћајнице.

Вредност инвестиције: 

Процењена вредност за израду пројектне документације за рушење старог моста и изградњу новог моста са приступним саобраћајаницама износи 94.1 милион  евра.

Опис пројекта: 

Дужина моста је 420 метара на 6 стубова.

Главни распон мостовске конструкције је 166 метара са симетричним бочним распонима дужине 73 метра и 54 метра, а преко захтеваног пловног профила од 150 метара. Шширина моста је 38 метара, а на местима видиковца за пешаке 42 метра. Двосмерни трамвајски саобраћај позициониран је у средини моста, минималне ширине од 8 метара. Двосмерни друмски саобраћај са по две коловозне траке, ширине 6,5 метара по смеру (десна саобраћајна трака ширине 3,5 метара и лева саобраћајна трака ширине 3 метра). Обострано постављене пешачко-бициклистичке стазе на којима је планиран једносмеран бициклистички саобраћај, ширине по 3,3 метара.

Нова.рс, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре

ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: КАКО ЋЕ СЕ ШИРИТИ БЕОГРАД НА ВОДИ?

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.