Нова стајалишта биће на Теразијама после раскрснице са Призренском, код хотела „Москва”, у Булевару краља Александра, између раскрсница са улицама Браће Недић и Кумановском, у Француској близу раскрснице са Улицом Страхињића Бана и Париској код амбасаде Француске.
– За прве три локације наручена је израда саобраћајних пројеката. За четврту у Париској већ је издат налог за обележавање места за заустављање и паркирање туристичких аутобуса. Задржавање на овој локацији биће ограничено на пет минута – кажу у Секретаријату за саобраћај.
Место за аутобусе потребно је и у зони Славије, односно у Улици краља Милутина.
– Ту је успостављена „зона успореног саобраћаја”, што значи да коловоз користе и возила и пешаци, а брзина је ограничена на 10 километара на час. Потребан је нови саобраћајни пројекат да би се на делу коловоза означило место за туристичке аутобусе. Наручићемо и ново саобраћајно решење за Улицу краља Милутина, на деоници од Немањине до Краља Милана, којим ће се предвидети места за аутобусе – додају из секретаријата.
Додатна места за аутобусе немогуће је направити у Скерлићевој улици где се често ствара гужва. Та мука могла би да се реши смањивањем времена задржавања аутобуса, уместо постојећих 120 минута, на стајалишту би могло да се остаје само 10 минута.
У зони Пристаништа, на приобаљу, где се понекад искрца и по осам бродова дневно, већ постоје обележена места за највише осам аутобуса који ту могу да се задрже до 180 минута. Новине су планиране у оближњој Карађорђевој улици где ће бити направљена три пролазна стајалишта, а задржавање ће бити дозвољено само за укрцавање и искрцавање путника.
– Планом је предвиђен и јавни паркинг у залеђу Бетон хале, изнад трамвајске окретнице. Осим места за путничке аутомобиле, планирано је и девет места за аутобусе која ће бити повезана са пролазним местима у Карађорђевој – кажу у Секретаријату за саобраћај.
Овакве измене могле би да олакшају посао водичима, али и да посетиоцима нашег града омогуће угоднији боравак.
Али, по свему судећи, новине ће решити само део проблема, а „критично” и даље остаје неколико тачака – аеродром, Пристаниште, Храм Светог Саве и Калемегдан.
О београдској ваздушној луци се, каже Маја Радовић, један од водича који су потписали апел за увођење нових стајалишта, уопште није ни разговарало.
– Тамо је тренутно дозвољено задржавање минут, а 30 гостију са коферима немогуће је укрцати за то време. Аутобуси би требало да дођу мало раније, али то је неизводљиво. Зато је неопходно продужити време за стајање и изградити паркинг – истиче Радовићева.
Упркос понуђеним решењима надлежних, Калемегдан остаје проблематичан јер једно стајалиште испред амбасаде Француске није довољно.
– Храм Светог Саве једна је од највећих атракција у граду, где надлежни нису имали разумевања да повећају број места за возила. Сви који долазе у Београд долазе ту. Смањивање времена задржавања у Скерлићевој на 10 минута није решење јер аутобуси онда немају где да оду. Групе се у обиласку задржавају од пола сата до 40 минута и за то време аутобус би могао једино да кружи око Славије – наглашава Радовићева, додајући да би, ако већ не може да се повећа број места за стајање, решење могло да буде забрана пролаза за аутомобиле или опредељивање места за стајалиште са друге стране Храма, у Улици Боре Станковића.
Уз све постојеће проблеме, за туристичке агенције однедавно се појавио и један нови. Испред Скупштине града аутобуси су донедавно могли да се зауставе на три минута, али је, тврди Маја Радовић, у међувремену постављена табла да је заустављање сада дозвољено само за отворене аутобусе и једну конкретну туристичку фирму. А остали гости…
ГДЕ СЕ ИСКРЦАВАЈУ ТУРИСТИ
Туристички аутобуси тренутно пристају код Пионирског парка, Студентског трга, у Скерлићевој, прекопута Тржног центра „Ушће”, на Пристаништу, код Музеја 25. мај и на Кеју ослобођења, код ресторана „Венеција”. За туристичке аутобусе је приликом обнове парка „Ушће” обележено и још једно место испред Музеја савремене уметности.