ДЕЛТА СПРЕМА МЕГА ПРОЈЕКАТ У БУЛЕВАРУ ДЕСПОТА СТЕФАНА

ДЕЛТА СПРЕМА МЕГА ПРОЈЕКАТ УЗ БУЛЕВАР ДЕСПОТА СТЕФАНА.jpg

Парцела будућег комплекса са објектим који су сачувани Фото: Београдске.рс

Након што је прошле и почетком ове године компанија ,,Delta real estate“ очистила највећи део парцеле, прешло се на нову фазу.

Сада је објављен Елаборат који треба да буде основа за даљу разраду пројекта ,,Делта ленд“ у Булевару деспота Стефана.

Плану детаљне регулације за блок између улица: Поенкареова, Јована Авакумовића, Булевар деспота Стефана и Митрополита Петра, Градска општина Палилула приступило се на основу Одлуке Привременог органа града Београда од 19. априла 2024. године.

Такође, донето је Решење о приступању изради стратешке процене утицаја на животну.

Површина предметне парцеле је 8,9 хектара од којих је површина планирана за мешовите градске центре око 5,15 ha.

Предвиђена је изградња намене становање и комерцијални садржаји. У приземљу објеката обавезни су комерцијани садржаји.
Како се у оквиру ове зоне налазе већ затечени објекти Индустријске архитектуре Београда, планирани објекти морају бити у складу са Условима надлежног Завода за заштиту споменика културе и прописаним мерама заштите, наводи се у Елаборату.

Када су у питању мешовити градски центри који ће се градити овде, на основу докумената вишег реда предвиђено је да објекти буду висине 32-37 метара, оријентационо 8 спратова плус поткровље или повучени спрат, уз однос становања и комерцијалних садржаја 70:30.

Садржаће и депанданс предшколске установе.

ПРЕКО 1000 СТАНОВА

Комплекс ће садржати 1027 станова, у којима се очекује приближан број становника од 3.199.

САОБРАЋАЈ И ПАРКИРАЊЕ

Дуж улице Јована Авакумовића предвиђено је управно паркирање. Минимални број паркинг места је 17 + 1. Седамнаест паркинг места је димензија 2,5x 5m, док је једно место предвиђено за особе са посебним потребама. Паркинг места су позиционирана тако да се у потпуности задржава постојећи дрворед.

Прикључак је био предвиђен у зони кружне раскрснице и БУС стајалишта. Овакво решење ремети безбедно кретање пешака и угрожавало безбедност одвијања моторног саобраћаја због великог броја конфликтних тачака на малом растојању, стоји у Елаборату.

Мапа саобраћаја са ,,коска“ раскрсницом уместо кружног тока на месту садашње окретнице


Датим решењем улице су проширене на по две траке по смеру (2x3m и 2×3,5m) што чини укупну ширину коловоза од 13m. Ово нетипично решење кружне раскрснице које се састоји практично из два спојена кружна тока (познато под именом DOG BONE или КОСКА) је измењено у односу на План детаљне регулације дела подручја АДЕ ХУЈЕ (ЗОНА А), општине Стари град и Палилула, („Службени лист града Београда“, бр. 70/12), због потребе прикључка будућег комплекса на градску мрежу путева.


Променом концепта решења раскрснице и њеним померањем (колико су просторне могућности дозвољавале) добијено је то да прикључак добије пун програм веза и омогући и лева и десна скретања. Лепезе прикључка су формиране тако да омогућавају приступ меродавног, ватрогасног возила. Овим решењем повећана је безбедност свих учесника у саобраћају, наводи се у документацији.


БИЦИКЛИСТИЧКИ САОБРАЋАЈ


Према стратешким плановима за развој бициклистичких стаза у граду, поред постојеће стазе (део стазе од Дорћола до Аде Циганлије), планиране су и стазе дуж Улице Тадеуша Кошћушка, Дунавског кеја и Дунавске.


Предвиђена је двосмерна бициклистичка ста дуж Булевара Деспота Стефана и ул. Јована Авакумовића. Ширина ове стазе износи 2,2 m даљом разрадом ће бити дефинисане везе ка наведеним постојећим и планираим стазама.


Кроз израду Пројекта пејзажно-архитектонског уређења ће се дефинисати позиције улаза/излаза бициклистичких и пешачких стаза на околну мрежу саобраћајница.

ОБЈЕКТИ КОЈИ ЋЕ БИТИ САЧУВАНИ

Београдски памучни комбинат (БПК), Поенкареова 22


Комплекс „БПК“ представља, један од најочуванијих фабричких комплекса насталих до1941.године и самим тим репрезентативни представник индустријског и градитељског наслеђа Београда. Поседује историјске, друштвене, културолошке, урбанистичке и
архитектонске вредности, због којих ужива статус добра под претходном заштитом.

Зграде старе Кланице, Булевар деспота Стефана 111

Зграде старе кланице чине део комплекса прве београдске кланице (1895.-1898.године) који је био први изведени објекат инжењера Милоша Савчића. Комплекс прве београдске кланице поседује историјске, друштвене, урбанистичке и архитектонске вредности, због којих ужива статус добра под претходном заштитом. Подизање кланице иницирало је изградњу железничке пруге, која је повезивала Кланицу са Главном железничком станицом. У оквиру комплекса саграђен је велики број објеката различите намене: главна и канцеларијска зграда, обори, хладњаче, раднички станови, берзанска, поштанска и телеграфска зграда,
хотел. Током Другог светског рата Кланица је претрпела велика оштећења, већи део објеката је порушен а након рата на језгру Кланице наставила су да раде нова предузећа: „Галеника“ и „Сутјеска“.


Првобитно спољно обликовање зграда, изведено је према идеји Данила Владисављевића

ЦЕО КРАЈ СЕ ПОТПУНО МЕЊА

Планови Делте се надовезују на бројне друге градске планове који ће трансформисати овај део Београда. У непосредној близини комплекса пролазиће Линијски парк, налазиће се будућа метро станица, а такође и тунел који ће повезати обале Саве и Дунава.

Елаборат је на Раном јавном увиду у згради Градске управе Града Београда, 27. марта бр. 43-45 (у сутерену) од 8. до 22. јула  2024. године, сваког радног дана од 9 до 18 часова.

Обрађивач је ,,Revolutions architects“ из Београда.

Беоинфо, Београдске.рс,

ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: КУЛА ОД 100 МЕТАРА ПОРЕД СТАНИЦЕ НА НОВОМ БЕОГРАДУ

  ИСПОД ПАРКА КОД БРИСТОЛА ДВОЕТАЖНА ГАРАЖА



ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

0 0 гласови
Гласање за чланке
Региструј се
Обавести о
guest

0 Коментари
Највише гласова
Најновије Најстарије
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, испод текста можете да пошаљете коментар.x