Подели
Фасаде у Карађорђевој улици Фото: Београдске.рс

Секретаријат за јавни превоз најављује да ће од јесени у Београду бити примењени паметни семафори за шински саобраћај.

До краја године модернизација на свим пружним трасама. Сензорна сигнализација прво дуж Јурија Гагарина.

Неискоришћеност трамвајског капацитета, нарочито на Новом Београду биће прошлост за шест месеци. После добијених резултата након бројања путника који су показали да житељи главног града највише путују аутобусима, док је искоришћеност трамваја тек 17 одсто, надлежни су одлучили да „убрзају“ трамваје.

Према речима Угљеше Митровића, секретара за јавни превоз, решење је у паметним семафорима.

„Истина је да постоји велика неискоришћеност трамваја, поготово оних који саобраћају на Новом Београду. За разлику од аутобуса они су спори јер стају на сваком семафору, стајалиштима, а потребно је и време да путници уђу и изађу из возила. Зато се суграђани одлучују за аутобусе“, каже Митровић за Новости. – Решење за убрзање трамваја је постављање сензора, као код Ветеринарског факултета. У преговорима смо са Секретаријатом за саобраћај, а идеја је да се на свим саобраћајницама где саобраћају трамаваји поставе семафори са сензорима, који би се отварали при наиласку трамваја.

МРЕЖА ДУГА 114 КИЛОМЕТАРАГСП „Београд“ у дневном саобраћају има 125 линија на којима саобраћају аутобуси, седам на којима возе тролејбуси и 10 трамвајских линија. Осим што трамваји покривају више линија него тролејбуси, имају и ширу мрежу. Дужина тролејбуских линија је 55,8 километара, док је трамвајских дупло дужа – 114,2 километра.

А од јесени, када се очекује да ће проћи јавна набавка, у плану је постављање сензора на семафорима дуж свих саобраћајница којима возе трамваји.

У Секреатријату за јавни превоз додају да ће до јесени сензори бити уграђени на семафорима дуж Јурија Гагарина.

Студија бројања путника показала је да је од десет линија које дневно превезу највише путника, само једна трамвајска. И то „седмица“ која саобраћа од Новог Београда до Устаничке улице.

Дужина трамвајске пруге у Београду је 55 километара, а од тога је реконструисано око 60 одсто. Предстоји уређење шина у Рузвелтовој, Карађорђевој, Цара Душана, Џорџа Вашингтона, Краљице Марије, на Тргу Славија, као и у Булевару ослобођења до Ветеринарског факултета, Булевару краља Александра – од Господара Вучића до окретнице у Устаничкој.

Нема коментара

Оставите коментар